yankev כתב:בתוך כמה זמן מהשחיטה צריך לזרוק את הדם? האם ניתן בזה זמן כל שהוא?
.
אין הגבלת זמן רק צריך להיזהר שלא יקרוש הדם, ולכן בשהיית זמן צריך למרס דמו, וכמו במשנה יומא מ"ג ב' לענין חטאות הפנימיות (ששהה הכהן גדול אחרי שחיטות הפר עם לקיחת המחתה והקטורת והקטרת הקטורת לפני ולפנים), ובפסחים ס"א א' במשנה שחטו קודם לתמיד כשר ובלבד שיהא אחר ממרס בדמו עד שיזרק התמיד, במנחות ה' א' הקדים חטאתו לאשמו לא יהא אחר ממרס בדמו,
ועי' מנחות כ"א א' דבפנימיות אינו ראוי דם קרוש להזאה ובנזרקין על המזבח משמע דכשר בדיעבד, אבל בכל זאת צריך למרס את דמו, ובמקדש דוד סי' ז' סק"ד הביא כן מתוס' בזבחים ק"ג ב' בשם התוספתא (פסחים פרק ד' ה"א) דאף לענין קרבן אשם דהוא מהנזרקין צריך למרס הדם (עיי"ש במקדש דוד דפסח הוא בשפיכה ודם קרוש א"א בשפיכה). ועי' עוד במקדש דוד שם ובחזון איש מנחות סי' כ"ג סק"ח.
אך ודאי אם אין סיבה לשהות צריך להזדרז לזרוק משום זריזין מקדימין למצוות, ויש לדון אם נחשב שהייה כזו ששוהה בין הקבלה לזריקה כשוהה ומפסיק באמצע מצוה.ואולי יש לציין לזה דברי המפרש תמיד ל' א' ד"ה בואו דמצטט הגמ' יומא כ"ה ב' דהמקבל הוא הזורק וכתב 'והכי תקון דקבלה תחילת זריקה היא ונאה למקבל שיהא זורק'.