אדיר במרום כתב:איך במאפיות עושים סופגניות חלביות, ורק עושים קיסם קטן של "חלב", ולא עושים שינוי של ממש קודם האפיה?
אדיר במרום כתב:איך במאפיות עושים סופגניות חלביות, ורק עושים קיסם קטן של "חלב", ולא עושים שינוי של ממש קודם האפיה?
עזריאל ברגר כתב:אדיר במרום כתב:איך במאפיות עושים סופגניות חלביות, ורק עושים קיסם קטן של "חלב", ולא עושים שינוי של ממש קודם האפיה?
כי אף אחד לא אוכל סופגניה עם בשר, מפני מתיקותה, והחשש שמא יאכלוה לפני או אחרי בשר - הוא רק חשש לאיסור דרבנן, ולא גוזרים גזירה לגזירה.
פלוריש כתב:http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=17&t=58817&p=749009&sid=4d18e13d9c310a677084f41eae7f669d#p749015
אוהב אוצר כתב:אדיר במרום כתב:איך במאפיות עושים סופגניות חלביות, ורק עושים קיסם קטן של "חלב", ולא עושים שינוי של ממש קודם האפיה?
עד כמה שאני יודע, בגלל הבעיה הזו, בעדה"ח מקפידים שסופגניות חלביות יהיו עם היכר - לדוגמא עם ציפוי שוקולד.
עזריאל ברגר כתב:אדיר במרום כתב:איך במאפיות עושים סופגניות חלביות, ורק עושים קיסם קטן של "חלב", ולא עושים שינוי של ממש קודם האפיה?
כי אף אחד לא אוכל סופגניה עם בשר, מפני מתיקותה, והחשש שמא יאכלוה לפני או אחרי בשר - הוא רק חשש לאיסור דרבנן, ולא גוזרים גזירה לגזירה.
צופה_ומביט כתב:חידוש שזה נקרא סימן, שאינו בגוף המאפה ויכול להישלף/ליפול בקל, או שישכחו לנעצו.
שקלאוו כתב:אלא שאכילת לחמניה\סופגניה חלבית עם בשר זה ממש לא איסור דאורייתא...
עזריאל ברגר כתב:צופה_ומביט כתב:חידוש שזה נקרא סימן, שאינו בגוף המאפה ויכול להישלף/ליפול בקל, או שישכחו לנעצו.
לאו דווקא שזה נחשב סימן הלכתית.
צופה_ומביט כתב:נו, אז למה לא מקפידים קודם כל לעשות את הסימון ההלכתי בגוף המאפה?
עזריאל ברגר כתב:שקלאוו כתב:עזריאל ברגר כתב:אדיר במרום כתב:איך במאפיות עושים סופגניות חלביות, ורק עושים קיסם קטן של "חלב", ולא עושים שינוי של ממש קודם האפיה?
כי אף אחד לא אוכל סופגניה עם בשר, מפני מתיקותה, והחשש שמא יאכלוה לפני או אחרי בשר - הוא רק חשש לאיסור דרבנן, ולא גוזרים גזירה לגזירה.
אלא שאכילת לחמניה\סופגניה חלבית עם בשר זה ממש לא איסור דאורייתא...
אם שניהם חמים עד שהיד סולדת בהם - מדוע לא?
יואל שילה כתב:כל מה שאסרו ללוש פת בחלב, הוא כשהאדם לא אמור לעלות על דעתו שמדובר במאכל חלבי
עזריאל ברגר כתב:ואז מה?
כדכד כתב:התורה אסרה לבשל בשר בחלב ולאכול בשר שבושל בחלב וכשאין דרך בישול בכך אינו עובר לא על האיסור לבשל ולא על האיסור לאכול את הבשר שהתבשל בחלב
יואל שילה כתב:כל מה שאסרו ללוש פת בחלב, הוא כשהאדם לא אמור לעלות על דעתו שמדובר במאכל חלבי
אך אם יש ריבוי מאכלים חלביים מסוג זה - אין שום גזירה
ולכן ה'גזירה' על בורקס וסופגניות לחלוטין לא מעוגנת בחז"ל
כי כשיש לפניו מאכל שיש כמותו חלביים או בשריים - האדם אמור לברר מה הוא המאפה שלפניו
עזריאל ברגר כתב:כדכד כתב:התורה אסרה לבשל בשר בחלב ולאכול בשר שבושל בחלב וכשאין דרך בישול בכך אינו עובר לא על האיסור לבשל ולא על האיסור לאכול את הבשר שהתבשל בחלב
המודגש - מנלך?
האם הלכות בב"ח הושוו להלכות שבת?!
אדיר במרום כתב:יש להתריע ולהודיע, כי לפעמים מחוסר שימת לב גורמים לכמות גדולה של לחמניות להאסר, וכגון כשמכינים לחמניות שום, יש להקפיד לחתוך את השום (שהוא דבר חריף) בסכין פרווה ולא בסכין חלבי או בשרי.
כדכד כתב:סבר שדבר חריף משווה טעם לשבח ומשווה בעין...
כדכד כתב:עזריאל ברגר כתב:כדכד כתב:התורה אסרה לבשל בשר בחלב ולאכול בשר שבושל בחלב וכשאין דרך בישול בכך אינו עובר לא על האיסור לבשל ולא על האיסור לאכול את הבשר שהתבשל בחלב
המודגש - מנלך?
האם הלכות בב"ח הושוו להלכות שבת?!
לא
אבל "אין דרך" הוא לא רק בהלכות שבת וכמו שכל איסורי הנאה שבתורה אין חייבים עליהם אלא דרך הנאתן כך כשהתורה אסרה לבשל האיסור הוא דווקא כשדרך בישול בכך
עזריאל ברגר כתב:יואל שילה כתב:כל מה שאסרו ללוש פת בחלב, הוא כשהאדם לא אמור לעלות על דעתו שמדובר במאכל חלבי
סברא נאה. אך מה מקורה?
עזריאל ברגר כתב:כדכד כתב:התורה אסרה לבשל בשר בחלב ולאכול בשר שבושל בחלב וכשאין דרך בישול בכך אינו עובר לא על האיסור לבשל ולא על האיסור לאכול את הבשר שהתבשל בחלב
המודגש - מנלך?
האם הלכות בב"ח הושוו להלכות שבת?!
כדכד כתב:מי שאוכל בשבת דבר קר או שאינו מבושל יחד עם דבר שחם כשהיד סולדת בו חייב חטאת לדעת מר?
כדכד כתב:אין לי מקור שלא
אבל מסברא זה ממש לא נראה לי דרך בישול תוך כדי אכילה
כדכד כתב:עצם החיפוש נצרך לשיטת מר ולא לשיטתי
כדכד כתב:לא משום שפשוט לי אני טוען כך
אני טוען שלשיטתי שהדרך נמדדת לפי המציאות אם רגילים לעשות כך או לא אין מה לחפש ראיות בהלכה כי המציאות היא הקובעת
אבל לשיטת מר שאינו כך אלא צריך לבדוק מה ההגדרה של הדבר אז באמת צריך לחפש בהלכה ולראות מה כתוב
הרי שאין זה קשור להמע"ה
אלא ששנינו מסכימים שלשיטת מר צריך לחפש ולשיטתי לא צריך לחפש
מעיין כתב:סי' שי"ח מג"א ס"ק ל"ה, ובחוו"ד יו"ד סי' צ"א ביאורים ס"ק ה'.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 98 אורחים