עושה חדשות כתב:(ובמהד' האחרונה הוסיפו מגי' כת"י שציין כמה מקומות שמוזכר בהם הפקר הנכסים של גר שמת, ומשם ראיה להיפך).
מה הראי' להיפך ?
עושה חדשות כתב:(ובמהד' האחרונה הוסיפו מגי' כת"י שציין כמה מקומות שמוזכר בהם הפקר הנכסים של גר שמת, ומשם ראיה להיפך).
נחום וואהלינער כתב:כבר שאלתי מרבים את קושיתי וכמעט שלא נעניתי
אם נכון שהוא כבריה חדשה "כקטן שנולד דמי" ועפ"י דין אינו חלק ממשפחתו לענין ירושה ושא"ד וכו' וכו' אלא בריה חדשה ממש
א"כ למה גיורת פסולה לכהונה הלא אינה בגדר זונה כגויה אלא אשה חדשה שעכשיו נולדה
שמעתי תירוצים ופלפולים שאינם אליבא דהלכתא
אך תירוץ שמעתי שאולי נכון. בריה חדשה היינו דבר רוחני דהיינו הנשמה אבל חסרון הגוף אינו נשתנה ואיסור גיורת היא משום חשש זנות בגויתה וע"ז אפשר לומר שזה גם בעיה גופנית [איי את"ל א"כ למה נפסקת קירבת משפחתי... שוין ע"ז אפשר כבר לפלפל]
אבןטובה כתב:זהו מח' בין הח"ס והדרך פקודיך אי שייך מתו אחיו מחמת מילה בגר שנתגייר אי אמרינן כקשנ"ד עי' תורת משה לח"ס פ' בא דס"ל דמה שמתו אחיו בגיותו אינו מצטרף עם אחר הגירות והדרך פקודיך מצות מילה אות ל מסתפק אי בדבר התלוי בטבע אמרי' ג"כ כקשנ"ד ובת' אבני חפץ סי' סב מיישב הא דבועז נשא רות אע"ג שהיתה קטלנית כיון דנתגיירה אח"כ חלא הוי בכלל קטלנית
ועי' שו"ת שאילת שאול ברייש ח"א יו"ד סי' לז
וע"ע שו"ת מהר"ם בריסק ח"א סי' קכד ובשו"ת בית ידידי' סי' ל וראה באוצר הפוסקים אבה"ע סי' ט עמוד כא אות ד
ומה זאת עם ר' חיים ציממרמן האם הוא מופקע מכל זאת?????
פייערמאן כתב:נחום וואהלינער כתב:כבר שאלתי מרבים את קושיתי וכמעט שלא נעניתי
אם נכון שהוא כבריה חדשה "כקטן שנולד דמי" ועפ"י דין אינו חלק ממשפחתו לענין ירושה ושא"ד וכו' וכו' אלא בריה חדשה ממש
א"כ למה גיורת פסולה לכהונה הלא אינה בגדר זונה כגויה אלא אשה חדשה שעכשיו נולדה
שמעתי תירוצים ופלפולים שאינם אליבא דהלכתא
אך תירוץ שמעתי שאולי נכון. בריה חדשה היינו דבר רוחני דהיינו הנשמה אבל חסרון הגוף אינו נשתנה ואיסור גיורת היא משום חשש זנות בגויתה וע"ז אפשר לומר שזה גם בעיה גופנית [איי את"ל א"כ למה נפסקת קירבת משפחתי... שוין ע"ז אפשר כבר לפלפל]
במחילה אבל זו ממש קושית הראב"ן בתשובות סי" נ"ח - שהוזכרה בפתיחת האשכול - שמשום זה חידש שבגיורת לא אמרינן כקטנה שנולדה דמי viewtopic.php?p=303969#p303969
עושה חדשות כתב:הוספה מענינת.
הפוס' הביאו את ד' המהרש"ל בסי' ע שכ' להתיר ברית מילה באנינות, ונימוקו עימו ד"עיקר שפטרו אותו מכל המצות משום כבוד המת הוא כדי שיעסוק עם מתו וזה הוא כבודו כמו שאמרו רז"ל בירושלמי מת אחד במשפחה ידאגו כל המשפחה נולד בן זכר נתרפאה כל המשפחה והכנסתו לברית היא לידתו דהא גר במילתו אמרינן כקטן שנולד דמי. וא"כ כבוד המת הוא ושפיר דמי".
וחידוש הוא דענין רפואת המשפחה הוא כבוד למת, (וכפי הנראה דהענין בזה הוא המשכיות למת, וצ"ע א"כ למה דוקא זכר, ובפרט כשהנפטרת היא אשה), אבל חידוש נוסף מבו' בדבריו דיש בברית מילה ענין של לידה להיחשב כקטן שנולד.
עושה חדשות כתב:ציטוט מעניין, מכאן - http://seforim.blogspot.co.il/2016/03/b ... t.html?m=1פעם הזכרתי למו"ר חקירה מחודשת מספר יד שאול לבעל השואל ומשיב שחקר אם חייבים לעמוד בפני גר שנתגייר כשהיה מעל גיל שבעים מאחר שגר שנתגייר כקטן שנולד דמי, ומו"ר מאוד התפעל שאפשר לחקור חקירה כזאת שנשמע מאוד מוזר, ואמר שזה מזכירו האיך הגר"ח צימרמן היה תמיד מתלוצץ על החקירה אם ב' אחים שנתגיירו ומתו מחמת מילה אם יבוא אח שלישי שרוצה להתגייר אי אמרינן עליו שאין יכול למולו משום מתו אחיו או לא, משום גר שנתגייר כקטן שנולד דמי ואינם נקראים אחיו, והגר"ח צימרמן היה מתלוצץ על זה שבדברים שתלוים במציאות א"א לחקור חקירות עליהם.
ועי' כאן - forums/viewtopic.php?f=7&t=26247#p266933
לכאו' המהרש"ל מפרש שהגירות היא כקטן שנולד רק בגלל המילה. האמנם?עושה חדשות כתב:הפוס' הביאו את ד' המהרש"ל בסי' ע שכ' להתיר ברית מילה באנינות, ונימוקו עימו ד"עיקר שפטרו אותו מכל המצות משום כבוד המת הוא כדי שיעסוק עם מתו וזה הוא כבודו כמו שאמרו רז"ל בירושלמי מת אחד במשפחה ידאגו כל המשפחה נולד בן זכר נתרפאה כל המשפחה והכנסתו לברית היא לידתו דהא גר במילתו אמרינן כקטן שנולד דמי. וא"כ כבוד המת הוא ושפיר דמי".
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 87 אורחים