דניאל כתב:הקישור של תוכן הוא למקרה של 2 נקודות אור ולא ברור אם כוונת הגמרא לזה או לתופעה שמכונה עקיפה ששולי הצל מטושטשים.
הטור בסי' י"ז כותב בשם גאון שאין אנו בקיאים מה זה בבואה דבבואה וכן בשו"ע לא נפסק.
דניאל כתב:א. כאשר ישנם שתי נקודות אור על משהו ניתן לראות שני צללים חלשים ...
רחמים כתב:למיטב הבנתי בבואה דבבואה הכוונה לבחינות רוחניות שיש לאדם ולא למשהו גשמי כמו צל שא''כ הרי לשד אין צל כלל שהרי האור עובר דרכו ולכן אינו נראה לעין אדם.
רחמים כתב:למיטב הבנתי בבואה דבבואה הכוונה לבחינות רוחניות שיש לאדם ולא למשהו גשמי כמו צל שא''כ הרי לשד אין צל כלל שהרי האור עובר דרכו ולכן אינו נראה לעין אדם
רחמים כתב:יש ביאור על צל צלו יעויין בנימוקי יוסף (בשיטת הקדמונים) מסכת עבודה זרה דף מח עמוד ב
לא ישב בצלה. לאו תחת ענפיו קאמר, מדקתני ואם ישב טהור, והדר תני ואם עבד טמא, אלא בצל צלה, שהרי כשהחמה במזרח או במערב עושה צל ארוך, צל האילן ממש הוא חשוך ועב, ומכאן ואילך הצל דק וקלוש, והוא צל צלו.
דניאל כתב:אם אינני טועה זה נגרם מתופעת ה'עקיפה' שהוזכרה לעיל.
רחמים כתב:זה יכול לקרות בגלל התופעה שתיארת אבל בעץ זה יכול לקרות גם בגלל שבמרכז העץ יש הרבה עלים וממילא אין חדירה של האור כמעט בכלל, אבל בקצוות של נוף העץ יש עלים לא צפופים וממילא הצל שלהם קלוש יותר.
דניאל כתב:ההסבר שלך לא שייך בדמות אדם
דניאל כתב:וגם למה הוא שייך כשהשמש עושה צל ארוך דוקא? אבל התופעה שהזכרתי אכן תלויה במרחק מהעצם שחוסם את האור למקום שעליו מוטל הצל וממילא כשהצל ארוך היא יותר בולטת.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 154 אורחים