הודעהעל ידי הארי החי » ה' ספטמבר 15, 2022 9:35 am
עי' בחפץ חיים סוף כלל ד' ובבאר מים חיים (אות מח) לענין מי שסיפר לשה"ר על חבירו ועדיין לא נסבב לו שום רע אלא שיש לחוש שברבות הזמן יוגרם לחבירו הפסד וז"ל הא פשיטא דאם עשה רק תשובה למקום ואחר כך נסבב ע"י דבריו הקודמים היזק וצער לחבירו דהוא מחוייב לפייס אותו, רק דברינו הם לעת עתה שלא בא לו היזק וצער על ידי זה אם מחוייב להודיעו ולפייס אותו עבור מה שגינה אותו או לא וצ"ע. ויותר טוב שאז יראה לסבב שלא יגיע לו ההיזק והצער על ידי דבריו, כגון שילך אל האיש שסיפר לפניו ויאמר לו טעיתי בדמיוני במה שדברתי עמך אודות פלוני כי לפי מה שראיתי עתה אין הענין כן כמו שהצעתיו לפניך וכיוצא בדברים אלו עד שיוציא את הענין מדעתו, ובאופן שלא יסובב בדבריו אלו רעה לאחרים עכ"ד. וא"כ נראה שבקבלת לשה"ר שבוודאי לא הגיע לחבירו שום נזק עי"ז א"צ לבקש מחילה ממנו.