מיכאל1 כתב:לפי מה ששמעתי הדבר נעשה בעידוד/הסכמה של הגרא"ד אויערבאך שליט"א, אז מעניין לשמוע שאביו הגרשז"א מתנגד לזה בחריפות כל כך גדולה.
שים-שלום כתב:בכלל צ"ע, וכי אין שני עדים כשרים בקהל? מי מבטיח זאת?
בברכה המשולשת כתב:מיכאל1 כתב:לפי מה ששמעתי הדבר נעשה בעידוד/הסכמה של הגרא"ד אויערבאך שליט"א, אז מעניין לשמוע שאביו הגרשז"א מתנגד לזה בחריפות כל כך גדולה.
באופן כללי, יש כל מיני שמועות שמתבדרות בשמו של הגרא"ד שליט"א שלא עלו על לבו.
ברמן כתב:בברכה המשולשת כתב:מיכאל1 כתב:לפי מה ששמעתי הדבר נעשה בעידוד/הסכמה של הגרא"ד אויערבאך שליט"א, אז מעניין לשמוע שאביו הגרשז"א מתנגד לזה בחריפות כל כך גדולה.
באופן כללי, יש כל מיני שמועות שמתבדרות בשמו של הגרא"ד שליט"א שלא עלו על לבו.
השמועות מספרות על "עצה" זו בשם הרבה רבנים (הרב מישקובסקי זצ"ל, ועוד), וכנראה שאינן מבוררות כראוי, כדרכן של "שמועות". מעניין אם יש מי שיודע דברים יותר ברורים בזה?
מיכאל1 כתב:צריך לעיין בעדות הרב מסדר הקידושין כפי שהובאה בפד"ר כרך כ"א עמוד 148.
משה דוויק כתב:הגאון ר' יעקב יוסף זצ"ל אמר בשיעוריו לעשות כן לכתחילה.[ניתן לשמוע בדיסקים על אהע"ז]
ברמן כתב:שים-שלום כתב:בכלל צ"ע, וכי אין שני עדים כשרים בקהל? מי מבטיח זאת?
נו! כבר המסדרי קידושין רגילים לומר לחתן שיאמר "אתם עדי" ולא אחרים.
בברכה המשולשת כתב:מיכאל1 כתב:לפי מה ששמעתי הדבר נעשה בעידוד/הסכמה של הגרא"ד אויערבאך שליט"א, אז מעניין לשמוע שאביו הגרשז"א מתנגד לזה בחריפות כל כך גדולה.
באופן כללי, יש כל מיני שמועות שמתבדרות בשמו של הגרא"ד שליט"א שלא עלו על לבו.
אוהב עמו כתב:
[איני יודע למה לא העדיפו שיקנה החתן אותה בקנין גמור ולעשות קידושין מעליא, אך ייתכן שלא כל חברי הקיבוץ השותפים בטבעת היו מסכימים או שהיו בעיות נוספות בקידושין.
ועוד יש לדון שהרי כבר דנו האם מסירת הכתובה תהיה קידושי שטר, או חופה תועיל לקידושין]
בין גברא לגברא כתב:להזמין בני הזוג להגיד להם מקצת ההלכות שמחוייבים בהם עלול לקלקל שעכשיו יהיו מזידים.
דורשי יחודך כתב:זה רק בדבר המפורש בקרא, כמ"ש הראשונים, וביאר בדרכי משה משום שמסתמא יודעים כבר, ולפ"ז אלה שאינם יודעים בין ימינם לשמאלם עדיין שייך מוטב כו'. (יתכנו כל מיני שיקולים אחרים, אני מתייחס רק למ"ש שלא אומרים בדאורייתא.)
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 99 אורחים