מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

דבור אחר נטילת ידים לדבר שטבולו במשקה

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
שייף נפיק
הודעות: 2762
הצטרף: ה' יוני 22, 2017 10:11 am

דבור אחר נטילת ידים לדבר שטבולו במשקה

הודעהעל ידי שייף נפיק » ה' מרץ 29, 2018 9:28 am

נהגו שלא לדבר, ובשו"ע ובמשנ"ב לא הוזכר.
ומסברא גם כן שאין בזה בעיה, כי זה רק כמו טבילה להיתר לאכילת קדשים שלא מצינו שאסור לדבר בין טבילה לאכילת קדשים. וצ"ע.

לענין
הודעות: 3526
הצטרף: ד' יולי 19, 2017 8:24 pm

Re: דבור אחר נטילת ידים לדבר שטבולו במשקה

הודעהעל ידי לענין » ה' מרץ 29, 2018 9:48 am

שייף נפיק כתב:נהגו שלא לדבר, ובשו"ע ובמשנ"ב לא הוזכר.
ומסברא גם כן שאין בזה בעיה, כי זה רק כמו טבילה להיתר לאכילת קדשים שלא מצינו שאסור לדבר בין טבילה לאכילת קדשים. וצ"ע.


ברור שאין להפסיק, וכדין נט"י לסעודה, שהרי להמצריכים נטילה לדבר שטיבולו במשקה ה"ז כפת, ואין ההפסק שייך לברכה אלא לעצם הנטילה, וכידוע מהגרש"ז זצ"ל.

שייף נפיק
הודעות: 2762
הצטרף: ה' יוני 22, 2017 10:11 am

Re: דבור אחר נטילת ידים לדבר שטבולו במשקה

הודעהעל ידי שייף נפיק » ה' מרץ 29, 2018 4:40 pm

האם יש מקור מפורש?
מדוע הפוסקים לא מזכירים כלל?

גם זו לטובה
הודעות: 2530
הצטרף: ה' יוני 07, 2012 2:29 am

Re: דבור אחר נטילת ידים לדבר שטבולו במשקה

הודעהעל ידי גם זו לטובה » א' אפריל 01, 2018 3:56 am

פשוט שאין חילוק בין נט"י לפת לנט"י לטיבולו במשקה, ברם כיון שגם דיבור אחר נט"י לפת אינו כ"כ "נורא", יש מקום להקל בנט"י לטיבולו במשקה, בפרט לאותם הסוברים שאינו אלא חומרא.

עזריאל ברגר
הודעות: 14059
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: דבור אחר נטילת ידים לדבר שטבולו במשקה

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ב' אפריל 02, 2018 1:45 pm

שייף נפיק כתב:האם יש מקור מפורש?
מדוע הפוסקים לא מזכירים כלל?

יש בפוסקים לגבי דיבור בין נטילה לאכילה אף כשאין מברכים, והוא בנוגע בדבר טינופת באמצע סעודתו.

ספרים וועלט
הודעות: 1268
הצטרף: ו' פברואר 27, 2015 8:50 pm

Re: דבור אחר נטילת ידים לדבר שטבולו במשקה

הודעהעל ידי ספרים וועלט » ה' יולי 28, 2022 6:53 am

http://forum.otzar.org/viewtopic.php?t=20310

לגוף השאלה ילה"ר ממש"כ הרוקח ש"רחצה" היא על טבול השני, כי על המצה א"צ נט"י כי על פחות מכביצה אין נט"י, נמצא שמפסיק בין נט"י לאכילת המרור.
אולם ייתכן שלפי הרוקח באמת נוטלים לאחר אכילת המצה...


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 100 אורחים