בזוה״ק פ׳ אמור מובא שאסור לקלל אלהים אחרים מדכתיב איש אשר יקלל אלקיו,
ואע״ג דפולחנא נוכראה הוא.
לכאו׳ בגמ׳ ע״ז מובא שמצווה לגנות שם אלילים. אפשר שלקללם ממש אסור.
ת"ח כד הוו ישראל במצרים היו ידעי באינון רברבי עלמא דממנן על שאר עמין, וכל חד וחד הוה ליה דחלא בלחודוי מנייהו. כיון דאתקשרו בקשרא דמהימנותא וקריב לון קודשא בריך הוא לפולחניה, אתפרשו מנייהו וקריבו לגבי מהימנותא עלאה קדישא. ובגין כך כתיב איש איש כי יקלל אלהיו, ואף על גב דפולחנא נוכראה הוא, כיון דאנא פקידת לון ממנא לדברא עלמא מאן דלייט ומבזי לון ונשא חטאו, ודאי דהא ברשותי קיימין ואזלי ומדברין בני עלמא.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 129 אורחים