מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

ברכו וקדיש

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
ישי
הודעות: 36
הצטרף: ה' מאי 27, 2010 5:33 pm

ברכו וקדיש

הודעהעל ידי ישי » ד' פברואר 22, 2012 6:47 am

כידוע היום אין הש''ץ מוציא את הצבור ידי חובתו, חשבתי לדון לענין ברכו וקדיש, כיון שנצרכים לש''ץ, האם מוציא את הצבור יד''ח ויש בזה נפק''מ ואכמ''ל.

בברכה המשולשת
הודעות: 14487
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: ברכו וקדיש

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ד' פברואר 22, 2012 9:26 am

ישי כתב:כידוע היום אין הש''ץ מוציא את הצבור ידי חובתו, חשבתי לדון לענין ברכו וקדיש, כיון שנצרכים לש''ץ, האם מוציא את הצבור יד''ח ויש בזה נפק''מ ואכמ''ל.


לא הבנתי מה שייך כאן להוציא ידי חובה, כשאין חיוב פרטי עצמי על כל אחד מהציבור.

ס''ק
הודעות: 199
הצטרף: ה' דצמבר 15, 2011 1:28 pm

Re: ברכו וקדיש

הודעהעל ידי ס''ק » ד' פברואר 22, 2012 11:11 am

ועוד יותר, דאין בזה כלל הוצאה, רק הזמנת הציבור לברך השם ולקדש שמו, ואף בקדיש אפ' לבאר כך.

חיימקה
הודעות: 1328
הצטרף: א' ספטמבר 04, 2011 2:30 am

Re: ברכו וקדיש

הודעהעל ידי חיימקה » ה' פברואר 23, 2012 1:35 am

בקדיש וודאי שהחזן מוציא יד"ח את הציבור בקטעים שאינם נאמרים על ידו
עי' סי' נו מ"ב ס"ק טו שכתב בתוך דבריו "ומשם והלאה ישתוק ויכוין למה שאומר הש"ץ ושומע כעונה"
והוא נפק"מ גדולה למעשה לאומרים עד עלמיא שצריכים לשמוע מהחזן מיתברך והלאה [לב"ס ועוד האומרים בעצמם עד דאמירן בעלמא ממילא כבר יצאו] ולצערינו הרבה מהחזנים אינם מודעים לכך ובעוד הציבור ביהא שמיה רבה הם כבר ממשיכים יתברך והלאה והציבור מפסיד ע"י כך מילים מהקדיש [והתקנה היא לומר לבד עד היכן שהחזן אוחז כמבואר במעשה רב אות נה ובערוך השולחן סי' נו ס' ד ]


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 417 אורחים