זאב ערבות כתב:כדכד כתב:המן לא היה גוי מתוקן והודעתי לא נסבה על דברי מר שאין ללמוד מהמן (שכתבתי בעצמי קודם שבמקרה זה גם אין מה ללמוד ממנו) אלא על השאלה אם אפשר ללמוד ממעשה רב של גוי ואין הכי נמי שאולי אין גוי מתוקן אבל מעשה מתוקן של גוי יש ואפשר ללמוד ממנו והוא שאמרו חז"ל "כמתוקנים שבהם לא עשיתם" משמע שהיה לכם לעשות לפחות כמותם
כמתוקנים שבהם רש"י מפרש כעגלון מלך מואב... גם על נבוכדנצר כתוב שקיבל שכר עבור של פסיעות אך אנו מדברים בתקופה שרחוקה מאתנו כבליוני שנות אור והאם יש לנו מושג מי הם היו.
ידוע הסיפור עם רב הוטנער שהגיע למשרדו אדם ניצול השואה לבקש את מחילתו, שכן לפני המלחמה נפגש עם הגר"י ואמר לו ראה כמה מתוקנים הגרמנים שעל כל דבר אומרים תודה ובבקשה. וכעת סיפר שבמחנה כל פעם שהיו מענים אותו היו אומרים תודה ובבקשה...
אמנם יש גויים שנראים כמתוקנים, אך בהזדמנות הראשונה שניתנת להם מראים את פרצופם האמיתי ואת הנפש הבהמית שלהם.
קראקובער כתב:עכשיו נשאר לדון (בסגנון ספר משברי ים) המקדש אשה על תנאי שיספר לה לשון הרע האם היא מקודשת....
קראקובער כתב:החלק הראשון יתכן שהיה אבל החלק השני משל היה.
שבענו מטובך כתב:זאב ערבות כתב:
ייש"כ. מעניין מאוד.
שמעתי מ'כלי ראשון' על הג"ר יוסף רוזנבלום ז"ל ראש ישיבת שערי יושר, שפעם נכנס אליו אחד מתלמידיו לשעבר, שהיו לו סוגים שונים של בעיות נפשיות, אלא שבין הבריות היה נחשב כאדם רגיל, ודאגתו בפיו: "אינני מצליח להיות מעורב בין הבריות במקום עבודתי, ואני מרגיש שאם בתוך השיחות עמהם אציע לעמיתי מפעם לפעם איזו לשון הרע, הם יחשיבו אותי יותר, מכיון שאני מביא להם חדשות מהסוג הגרוע הזה". ושאל מה לעשות.
ענה לו הרב רוזנבלום על אתר: "מותר לך! כל לשון הרע שאתה מדבר עמהם לצורך זה - החטא הוא עלי ועל צוארי!"
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 129 אורחים