עיקר הצווי בעבודת כוכבים שלא לעבוד אחד מכל הברואים לא מלאך ולא גלגל ולא כוכב ולא אחד מארבעה היסודות ולא אחד מכל הנבראים מהן ואע"פ שהעובד יודע שה' הוא האלהים והוא עובד הנברא הזה על דרך שעבד אנוש ואנשי דורו תחלה הרי זה עובד כוכבים. וענין זה הוא שהזהירה תורה עליו ואמרה ופן תשא עיניך השמימה וראית את השמש וגו' אשר חלק ה' אלהיך אותם לכל העמים כלומר שמא תשוט בעין לבך תראה שאלו הן המנהיגים את העולם והם שחלק ה' אותם לכל העולם להיות חיים והווים ואינם נפסדים כמנהגו של עולם ותאמר שראוי להשתחוות להם ולעובדן ובענין הזה צוה ואמר השמרו לכם פן יפתה לבבכם כלומר שלא תטעו בהרהור הלב לעבוד אלו להיות סרסור ביניכם ובין הבורא.
העובד כוכב או מזל וזולתו כדי להיות מליץ בינו ובין רבון העולמים.
עושה חדשות כתב:יש"כ.
זכורני שיש מי שמפרש מה שאמרו חז"ל שהשומר שבת מוחלים לו אפי' עוע"ז כדור אנוש, שזה בדרך הגבלה בחומר האיסור, היינו דמוחלים אפילו החטא החמור של ע"ז, אבל זאת רק אם דרגת האיסור פחותה קצת וכדור אנוש, אבל בע"ז גמור כבר לא תועיל לו זכות שמירת שבת. יש פירוש כזה?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 196 אורחים