סוכה דף לז עמוד ב ורש"י מה ניתן ללמוד מכאן?
ואמר רבה: הדס במחובר - מותר להריח בו, אתרוג במחובר - אסור להריח בו. מאי טעמא? הדס דלהריח קאי, אי שרית ליה - לא אתי למגזייה, אתרוג דלאכילה קאי, אי שרית ליה - אתי למגזייה.
רש"י -אבל אתרוג דלאכילה קאי - כי מורח ליה מינשי ותליש ואכיל ליה, ואף אם אוכלו במחובר - אין לך תולש גדול מזה.
למה הוסיף זאת רש"י?
מג"א או"ח של"ו כתב
וכ"ת הא נמי יכול לנשכו בפיו מן המחובר אין לך תליש' גדולה מזו (רש"י)
כלומר, אם היינו אומרים שנשיכה מן המחובר אינה נחשבת תולש , אין מקום לגזור שכן כשם שיכול לתלוש ביד ,כך יכול לתלוש בפה
נמצא שבכל גזרה שיש אפשרות לעשות את המעשה בעייתי בעוד דרך לא נגזור?
האם הדיוק נכון
האם מישהו התיחס לדבר כעי"ז?