פורסם היום המכתב הזה:
האם זה תקף מבחינת הלכות חושן-משפט, או שהאורגניסט יכול לטעון שהוא הוזמן על דעת מנהג המדינה, ועכשיו אין רשות לשנות לו את התנאים?
עזריאל ברגר כתב:א. האם אפשר להוסיף תנאים שאין בהם טירחא?!
ב. הטירחא לריב עם חברי החתן וכיו"ב שרוצים מקצב אחר - היא גם טירחא.
הוה אמינא כתב:עזריאל ברגר כתב:א. האם אפשר להוסיף תנאים שאין בהם טירחא?!
ב. הטירחא לריב עם חברי החתן וכיו"ב שרוצים מקצב אחר - היא גם טירחא.
כל אורגניסט בכל חתונה מקבל "רשימות",
לא קוראים להם "תנאים" אבל המנהג הוא שהאורגניסט הוא שכיר ופועל לחתונה הזאת באופן מיוחד, ולא ינגן את מה שאוהבים חתנים אחרים, אלא לפי הדרישות והטעם והענין של החתן או הכלה הספציפיים הללו בלבד.
ממילא תמיד יש טירחא כזו או אחרת.
זו העבודה.
והיא יקרה מאוד, והמשלם רוצה שירגיש שלא שם כסף כ"כ רב על סתם אורניסט שעושה סטנדרט שהוא אוהב לעצמו. והשכיר הפועל ג"כ רוצה לעשות את העבודה בשלמות, כך שאין פה את השאלה הנ"ל. כי רשימות וטירחות כאלו הם רגילים, כלומר זה קיים תמיד.
מה שכאן היה מוזר לאורגניסט, זה לא החושן משפט שבדבר, שלכאו' אין פה. כנ"ל.
אלא הסגנון הנחרץ של טיפוס מאוד דעתן ועקשן, שכל העוה"ב שלו מונח על רגע אחד של מקצב, לא עלינו חלילה וחס...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 179 אורחים