שלח כתב:לכאורה במלחמת מצוה אין פטורים, ונשאלת השאלה אם אדם מאוד מפחד ונסביר שזה פחד מקשרי המלחמה, מה יעזור אם נכפה אותו להילחם הרי לא ילחם טוב?אבל אולי ניתן לו עבודה בעורף, האם יש מקור לכך
שלח כתב:לכאורה במלחמת מצוה אין פטורים, ונשאלת השאלה אם אדם מאוד מפחד ונסביר שזה פחד מקשרי המלחמה, מה יעזור אם נכפה אותו להילחם הרי לא ילחם טוב?אבל אולי ניתן לו עבודה בעורף, האם יש מקור לכך
שלח כתב:לכאורה במלחמת מצוה אין פטורים, ונשאלת השאלה אם אדם מאוד מפחד ונסביר שזה פחד מקשרי המלחמה, מה יעזור אם נכפה אותו להילחם הרי לא ילחם טוב?אבל אולי ניתן לו עבודה בעורף, האם יש מקור לכך
מי האיש הירא ורך הלבב ילך וישב לביתו פן ימות במלחמה, ופרשו רבותינו זכרונם לברכה (מנחות לו, א) מי האיש הירא מעברות שבידו, שאפלו שח בין תפלה לתפלה עברה היא בידו וחוזר עליה מעורכי המלחמה, אף על פי שהיתה מלחמת מצוה
מתניתין אמרה כן בשלהי פרק משוח מלחמה: בַּמֶּה דְּבָרִים אֲמוּרִים (דְּחוֹזְרִין מִן הַמַּעֲרָכָה)?שלח כתב:לכאורה במלחמת מצוה אינו פטור.
ביקורת תהיה כתב:סיפר רבי מאיר שמחה אויערבאך שליט"א:
אבי מורי עליו השלום איקלע למסיבה עם האדמו"ר מקאליב נ"ע. הרבי דרש ובתוך דבריו הביע תמיהה על כך שאנשים יראי השם המתייראים מעבירות שבידם חוזרים מעורכי המלחמה. אלא הפשט הוא כך, אמר הרבי בפתוס:
האיש הירא ורך הלבב ילך – ער זאל גיין אין די מלחמה, כי מובטח הוא שישוב לביתו.
הדבר יצא מפי הדובר ופני אאמו"ר הוריקו. הוא שתק, כמובן, אך זע על מקומו בחוסר נוחות.
ביקורת תהיה כתב:האדמו"ר מקאליב נ"ע. הרבי דרש... אמר הרבי בפתוס...
אמר רבי יוחנן מפני מה לא נאמר נו"ן באשרי מפני שיש בה מפלתן של שונאי ישראל דכתיב (עמוס ה, ב) נפלה לא תוסיף קום בתולת ישראל. במערבא מתרצי לה הכי: נפלה, ולא תוסיף לנפול עוד, קום בתולת ישראל.
מקדש מלך כתב:זה לא רק העניין שחז"ל שאני.
ברור שיש מושג של דרושים, שיכולים להיות שונים מאוד מהמשמעות הפשוטה.
הבעייה כאן היא שמדובר במצוה והלכה פסוקה. וכבר נכב"ב.
אבל כפי שציין משנ"נ, בהערות על מהר"ש הביאו שהקשו כן והביאו תירוץ.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 86 אורחים