דרומי כתב:בכתבי האריז"ל איתא שברזל הוא ר"ת בלהה רחל זלפה לאה
לייבעדיג יענקל כתב:היכן בארץ ישראל (מלבד בערבה הרחוקה) נמצאים מחצבי ברזל ונחושת?
מקדש מלך כתב:
והשבוע כשלמדתי את הפסוק היה נראה לי שהכוונה "ארץ אשר אבניה (קשים כ)ברזל" כלומר שאפשר לבנות מהם בתים טובים, וגם לייצר מהם חרבות צורים.
טור תלגא כתב:לייבעדיג יענקל כתב:היכן בארץ ישראל (מלבד בערבה הרחוקה) נמצאים מחצבי ברזל ונחושת?
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=46&t=41395
ישראל אליהו כתב:הרי נחושת חשוב מן הברזל, ומדוע הסמיך את תיבת 'ארץ' לברזל ולא לנחושת?
מצליח כתב:ישראל אליהו כתב:הרי נחושת חשוב מן הברזל, ומדוע הסמיך את תיבת 'ארץ' לברזל ולא לנחושת?
איה"נ, אבל קשה הברזל ובר קיימא הוא יותר מנחושת שמזיע ומרקיב, עי' ויקרא כו יט ברש"י ובנצי"ב, וע"כ משתמשים בו לבנין וכדומה, וכעין שתירצו כן לישראל אליהו.
אולי יבואר בזה דברי הש"ס ברכות מא: רב חסדא ורב המנונא הוו יתבי בסעודתא אייתו לקמייהו תמרי ורמוני שקל רב המנונא בריך אתמרי ברישא אמר ליה רב חסדא לא סבירא ליה מר להא דאמר רב יוסף ואיתימא ר' יצחק כל המוקדם בפסוק זה קודם לברכה אמר ליה זה שני לארץ וזה חמישי לארץ אמר ליה מאן יהיב לן נגרי דפרזלא ונשמעינך פירש"י רגלים של ברזל, ולמה נקט מליצה זו דוקא, ולפי הנ"ל י"ל דאחר שרב המנונא גילה להון חשיבות סמיכה ל'ארץ', מעתה יש להבין מהו חשיבותו של ברזל על נחושת שנסמך לארץ, ע"כ רמזו בלשון מליצה שהברזל קשה יותר מנחושת ולרמז זה אמרו ליה מאן יהיב לן נגרי דפרזלא ונשמעינך.
ישראל אליהו כתב:הרי נחושת חשוב מן הברזל, ומדוע הסמיך את תיבת 'ארץ' לברזל ולא לנחושת?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 238 אורחים