איתן נוי כתב:כיצד ישתחרר ממה שעשה?
נוריאל עזרא כתב:ראיתי ברחבי הרשת, בכמה אתרים ששאלו לגבי הנחת שניצל תירס על הפלטה בשבת. וחלק התירו וחלק אמרו שטעון בירור אם זה מבושל כל צרכו וראיתי לכתוב בזה מה שהיה עמי לפני כ12 שנה בישיבה שלמדתי בה,
....
אמרתי כל זה למי שהחליט שלא להניח ושמח ושוב חזרו לחמם השניצל תירס על הפלטה בשבת.
עזריאל ברגר כתב:נוריאל עזרא כתב:ראיתי ברחבי הרשת, בכמה אתרים ששאלו לגבי הנחת שניצל תירס על הפלטה בשבת. וחלק התירו וחלק אמרו שטעון בירור אם זה מבושל כל צרכו וראיתי לכתוב בזה מה שהיה עמי לפני כ12 שנה בישיבה שלמדתי בה,
....
אמרתי כל זה למי שהחליט שלא להניח ושמח ושוב חזרו לחמם השניצל תירס על הפלטה בשבת.
יישר כח גדול, וממך יראו וכן יעשו - לברר את העובדות היטב היטב, לפני שמחליטים מה ההלכה.
איתן נוי כתב:ככל הנראה אני שואל שלא במקום הנכון, אשמח לעזרה והעברת השאלה למקום הנכון.
אני מחפש ספר פרקי היכלות ישמעאל כהן גדול הוצאת מוסאיוף. מישהו מכיר כזה דבר?
נוריאל עזרא כתב:איתן נוי כתב:ככל הנראה אני שואל שלא במקום הנכון, אשמח לעזרה והעברת השאלה למקום הנכון.
אני מחפש ספר פרקי היכלות ישמעאל כהן גדול הוצאת מוסאיוף. מישהו מכיר כזה דבר?
אולי הכוונה לפרקי היכלות שהוציא הרב שלמה מוסיוף/מוסיוב/מוסייאב/מוסה.(השם מוסה לקחתי משער הספר להלן)
https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7 ... 7%95%D7%A3
יש באוצר כותר "חמשה מאמרים מספר חיי הנפש" שהוא הוציא לאור מכ"י שהיה בספרייתו לאחד המקובלים ובסופו גם ספר פרקי היכלות הנ"ל.
הנה:
https://beta.otzar.org/#/book/102074/p/ ... /0/end/0/c
לבי במערב כתב:מקום השאלה הוא, כמובן, באשכול '◆ היכן אפשר לקנות/לקבל פדפ/לראות ספר ... ◆'.
חוסר הידיעה אינו תרוץ, לפי שהי' ראוי לפנות לאשכולות הייעודיים. מן הסתם כך אכן ינהג כת"ר מכאן ולהבא.
איתן נוי כתב:נוריאל עזרא כתב:איתן נוי כתב:ככל הנראה אני שואל שלא במקום הנכון, אשמח לעזרה והעברת השאלה למקום הנכון.
אני מחפש ספר פרקי היכלות ישמעאל כהן גדול הוצאת מוסאיוף. מישהו מכיר כזה דבר?
אולי הכוונה לפרקי היכלות שהוציא הרב שלמה מוסיוף/מוסיוב/מוסייאב/מוסה.(השם מוסה לקחתי משער הספר להלן)
https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7 ... 7%95%D7%A3
יש באוצר כותר "חמשה מאמרים מספר חיי הנפש" שהוא הוציא לאור מכ"י שהיה בספרייתו לאחד המקובלים ובסופו גם ספר פרקי היכלות הנ"ל.
הנה:
https://beta.otzar.org/#/book/102074/p/ ... /0/end/0/c
לא רואה פרקי היכלות לר שלמה מוסאיוף בקישור שכת"ר צירף.
חוקר ספר כתב:תסתכל בקישור השני, יש שם פרקי היכלות ובשער הספר כתוב שהו"ל "שלמה מוסה" והכוונה למוסאיוף
איתן נוי כתב:שאלני אתמול יהודי יקר.
באשר מישהו בעבודה מאד הכעיס אותו, רצה לנקום בו באופן אנונימי רוחני,
כתב שמות קודש ראשית שם הוי"ה ב"ה על נייר ועוד שמות מלאכים ושמות קודש שונים.
וכבר כמעט שבוע שהוא רואה נזקים בגופו מכל כיוון אפשרי. נראה שזה משום שנתעסק בענינים מסוכנים.
כיצד ישתחרר ממה שעשה?
חוקר ספר כתב:בס"דאיתן נוי כתב:נוריאל עזרא כתב:איתן נוי כתב:ככל הנראה אני שואל שלא במקום הנכון, אשמח לעזרה והעברת השאלה למקום הנכון.
אני מחפש ספר פרקי היכלות ישמעאל כהן גדול הוצאת מוסאיוף. מישהו מכיר כזה דבר?
אולי הכוונה לפרקי היכלות שהוציא הרב שלמה מוסיוף/מוסיוב/מוסייאב/מוסה.(השם מוסה לקחתי משער הספר להלן)
https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7 ... 7%95%D7%A3
יש באוצר כותר "חמשה מאמרים מספר חיי הנפש" שהוא הוציא לאור מכ"י שהיה בספרייתו לאחד המקובלים ובסופו גם ספר פרקי היכלות הנ"ל.
הנה:
https://beta.otzar.org/#/book/102074/p/ ... /0/end/0/c
לא רואה פרקי היכלות לר שלמה מוסאיוף בקישור שכת"ר צירף.
תסתכל בקישור השני, יש שם פרקי היכלות ובשער הספר כתוב שהו"ל "שלמה מוסה" והכוונה למוסאיוף
מי אנוכי כתב:איתן נוי כתב:שאלני אתמול יהודי יקר.
באשר מישהו בעבודה מאד הכעיס אותו, רצה לנקום בו באופן אנונימי רוחני,
כתב שמות קודש ראשית שם הוי"ה ב"ה על נייר ועוד שמות מלאכים ושמות קודש שונים.
וכבר כמעט שבוע שהוא רואה נזקים בגופו מכל כיוון אפשרי. נראה שזה משום שנתעסק בענינים מסוכנים.
כיצד ישתחרר ממה שעשה?
כדאי שיפנה לרב גדול שמבין בענינים הללו כגון רב מקובל שמתעסק בדברים עגון דא ואולי יורה לו דרך להימלט מזה.
אבל צריך רב גדול מאוד כי זה דברים לא פשוטים.
איתן נוי כתב:חוקר ספר כתב:בס"דאיתן נוי כתב:נוריאל עזרא כתב:איתן נוי כתב:ככל הנראה אני שואל שלא במקום הנכון, אשמח לעזרה והעברת השאלה למקום הנכון.
אני מחפש ספר פרקי היכלות ישמעאל כהן גדול הוצאת מוסאיוף. מישהו מכיר כזה דבר?
אולי הכוונה לפרקי היכלות שהוציא הרב שלמה מוסיוף/מוסיוב/מוסייאב/מוסה.(השם מוסה לקחתי משער הספר להלן)
https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7 ... 7%95%D7%A3
יש באוצר כותר "חמשה מאמרים מספר חיי הנפש" שהוא הוציא לאור מכ"י שהיה בספרייתו לאחד המקובלים ובסופו גם ספר פרקי היכלות הנ"ל.
הנה:
https://beta.otzar.org/#/book/102074/p/ ... /0/end/0/c
לא רואה פרקי היכלות לר שלמה מוסאיוף בקישור שכת"ר צירף.
תסתכל בקישור השני, יש שם פרקי היכלות ובשער הספר כתוב שהו"ל "שלמה מוסה" והכוונה למוסאיוף
יוצא א"כ שזהו ספר בתוך ספר שנקרא "סוד עץ הדעת".
איתן נוי כתב:שלחו אותו לר' חיים קנייבסקי שליט"א.
עושה חדשות כתב:מה ביאור הדברים?המאירי ביבמות דפ"ד. כתב:הרבה מדות שנינו באנדרוגינוס... ובשוה לשניהם שחייבין על מכתו ועל קללתו... ובאינו שוה לשניהם שאינו נערך ושאין חייבין על מכתו ועל קללתו. ואע"ג דברישא קאמר חייבין, פירשוה בבנו שאינו חייב שמא אינו אביו הא אדם אחר חייב ממה נפשך, והדברים דחוקים.
איתן נוי כתב:האם יש קשר בין זמרי שנהרג ע"י פנחס לזמרי המוזכר במלכים, ירמיהו, דברי הימים?
דרומי כתב:האם בהפעלת מכשיר 'אינהלציה' בשבת יש איסור תורה?
(השאלה כמובן לפי השיטה שאין בחשמל איסור תורה של 'בונה' וכיו"ב)
ונפק"מ לחושבאי"ס ובמילא גם לקטן
יש"כ. ואולי עכ"פ דל"ש ביה רוב בעילות אחר הבעל. וחכ"א אמר לפרש דאם הוא נקיבה והוליד בזכרותו או להיפך, ל"ח אביו ול"ח אימו.מבני עליה כתב:שמא מספקא ליה אם מוליד ור"ל בחזקת בנו ולא ודאי כחולין יא:עושה חדשות כתב:מה ביאור הדברים?המאירי ביבמות דפ"ד. כתב:הרבה מדות שנינו באנדרוגינוס... ובשוה לשניהם שחייבין על מכתו ועל קללתו... ובאינו שוה לשניהם שאינו נערך ושאין חייבין על מכתו ועל קללתו. ואע"ג דברישא קאמר חייבין, פירשוה בבנו שאינו חייב שמא אינו אביו הא אדם אחר חייב ממה נפשך, והדברים דחוקים.
מבני עליה כתב:איתן נוי כתב:האם יש קשר בין זמרי שנהרג ע"י פנחס לזמרי המוזכר במלכים, ירמיהו, דברי הימים?
עושה חדשות כתב:יש"כ. ואולי עכ"פ דל"ש ביה רוב בעילות אחר הבעל. וחכ"א אמר לפרש דאם הוא נקיבה והוליד בזכרותו או להיפך, ל"ח אביו ול"ח אימו.מבני עליה כתב:שמא מספקא ליה אם מוליד ור"ל בחזקת בנו ולא ודאי כחולין יא:עושה חדשות כתב:מה ביאור הדברים?המאירי ביבמות דפ"ד. כתב:הרבה מדות שנינו באנדרוגינוס... ובשוה לשניהם שחייבין על מכתו ועל קללתו... ובאינו שוה לשניהם שאינו נערך ושאין חייבין על מכתו ועל קללתו. ואע"ג דברישא קאמר חייבין, פירשוה בבנו שאינו חייב שמא אינו אביו הא אדם אחר חייב ממה נפשך, והדברים דחוקים.
לא. זה הספק הרגיל של אנדרוגינוס, האם הוא זכר או נקיבה, בתוספת הנחה אחת. שאם הוא אכן נקיבה, אמנם ההולדה של בנו היתה מצד זכרותו, נקיבה לעולם איננה אבא. ולהיפך, אם הוליד דרך נקבותו, ג"כ לא ייחשב אמא, כי להצד שהוא זכר אז הולדה שכזו אינה קובעת אבהות ולא אמהות.מבני עליה כתב:כנראה רצונך לומר ליישב דברי המאירי דשמא ל"ח אביו. ויל"ע אם הוא מכלל ספיקא דאנדרוגינוס או ספק חדש.
מבני עליה כתב:איתן נוי כתב:מבני עליה כתב:איתן נוי כתב:האם יש קשר בין זמרי שנהרג ע"י פנחס לזמרי המוזכר במלכים, ירמיהו, דברי הימים?
קשה להבין לאיזה סוג קשר אתה מצפה
מצד תקופות השנים.
פנחס הרג את זמרי בדרך בצאתכם ממצרים, זמרי שבמלכים מלך הרבה שנים אחרי דוד ושלמה.
עובדיה חן כתב:המברך ברכה במקום פתוח ללא מחיצות,האם שינוי מקום מועט חייב לברך שוב?
עובדיה חן כתב:לכאורה אינו דומה להולך דרכים.מאחר והולך דרכים זה הרגילות, ושבירך תחילה הייתה כוונתו לכל משך הדרך . אבל שמברך במקומו בסתמא לא כיוון לכל האזור אלא אם לא כיוון להדיא . ולפי מה שהבנתי במש"נ שם חייב לברך שוב.
רציני כתב:עובדיה חן כתב:לכאורה אינו דומה להולך דרכים.מאחר והולך דרכים זה הרגילות, ושבירך תחילה הייתה כוונתו לכל משך הדרך . אבל שמברך במקומו בסתמא לא כיוון לכל האזור אלא אם לא כיוון להדיא . ולפי מה שהבנתי במש"נ שם חייב לברך שוב.
ז"ל ברכת ה' (חלק ג עמוד תנד): מי שאכל ושתה בפינה אחת בגן, ועבר לפינה אחרת באותו גן אם הגן מוקף גדר אינו צריך לברך על מה שממשיך לאכול בפינה האחרת, אפי' אם אינו רואה משם את הפינה שאכל בה תחילה ואם הגן אינו מוקף גדר ואינו רואה מהפינה השניה את הפינה שאכל שם תחילה, דינו כמי ששינה מקומו מבית לבית שחוזר ומברך. עכ"ל ועיי"ש.
איתן נוי כתב:בחור שנכשל רבות ע"י גלישה במחשב הנייד של בני ביתו כשגולש על השכנים.
והצליח באומץ רב לבוא ולספר ע"כ למי שהוא הקרוב אליו, בליל שבת ומספר לו שיש לו כעת התעוררות רצינית לנתק את האינטרנט באופן שלא יוכל לגלוש יותר על השכנים.
וחושש נורא שעד מוצאי שבת תפוג ההתעוררות.
האם יש צד כלשהוא להתיר לו ע"י התחשבויות בקולות שונות שיעבור על חילול שבת בדרבנן כדי שלא יעבור על אין ספור איסורים דאורייתא בכל הרעות החולות שסביבו?
יאמר חזק כתב:עיין באיגרת השבת לראב"ע שמספר כי באו לידו בליל שבת ספרים האומרים "והנה כתוב שם פירוש ויהי ערב ויהי בוקר והוא אומר כאשר היה בוקר יום שני עלה יום א' שלם כי הלילה הולך אחר היום וכמעט קרעתי בגדי וגם הפירוש כי אמרתי אולי טוב לחלל שבת אחת ולא יחללו ישראל שבתות הרבה כשיראו זה הפירוש הרע" אולם למעשה לא קרעו ביום השבת וז"ל "ואתאפק בעבור כבוד השבת (לא לקרוע ביום השבת)"וכו' וכן לגבי הצלת נפשות מוטב יחללו עליו שבת אחת בשביל שישמור שבתות הרבה ומשמע שאם יש היתר כל שהוא ברווח והפסד וכמנהג הסוחרים [כידוע מהחזו"א לגבי החזרה בתשובה] הוא דווקא לגבי שישמרו שבתות הרבה ולא לשאר איסורים
איתן נוי כתב:בחור שנכשל רבות ע"י גלישה במחשב הנייד של בני ביתו כשגולש על השכנים.
והצליח באומץ רב לבוא ולספר ע"כ למי שהוא הקרוב אליו, בליל שבת ומספר לו שיש לו כעת התעוררות רצינית לנתק את האינטרנט באופן שלא יוכל לגלוש יותר על השכנים.
וחושש נורא שעד מוצאי שבת תפוג ההתעוררות.
האם יש צד כלשהוא להתיר לו ע"י התחשבויות בקולות שונות שיעבור על חילול שבת בדרבנן כדי שלא יעבור על אין ספור איסורים דאורייתא בכל הרעות החולות שסביבו?
יאמר חזק כתב:איתן נוי כתב:בחור שנכשל רבות ע"י גלישה במחשב הנייד של בני ביתו כשגולש על השכנים.
והצליח באומץ רב לבוא ולספר ע"כ למי שהוא הקרוב אליו, בליל שבת ומספר לו שיש לו כעת התעוררות רצינית לנתק את האינטרנט באופן שלא יוכל לגלוש יותר על השכנים.
וחושש נורא שעד מוצאי שבת תפוג ההתעוררות.
האם יש צד כלשהוא להתיר לו ע"י התחשבויות בקולות שונות שיעבור על חילול שבת בדרבנן כדי שלא יעבור על אין ספור איסורים דאורייתא בכל הרעות החולות שסביבו?
עיין באיגרת השבת לראב"ע שמספר כי באו לידו בליל שבת ספרים האומרים "והנה כתוב שם פירוש ויהי ערב ויהי בוקר והוא אומר כאשר היה בוקר יום שני עלה יום א' שלם כי הלילה הולך אחר היום וכמעט קרעתי בגדי וגם הפירוש כי אמרתי אולי טוב לחלל שבת אחת ולא יחללו ישראל שבתות הרבה כשיראו זה הפירוש הרע" אולם למעשה לא קרעו ביום השבת וז"ל "ואתאפק בעבור כבוד השבת (לא לקרוע ביום השבת)"וכו' וכן לגבי הצלת נפשות מוטב יחללו עליו שבת אחת בשביל שישמור שבתות הרבה ומשמע שאם יש היתר כל שהוא ברווח והפסד וכמנהג הסוחרים [כידוע מהחזו"א לגבי החזרה בתשובה] הוא דווקא לגבי שישמרו שבתות הרבה ולא לשאר איסורים
איתן נוי כתב:האם יש מקום פטור כלשהוא מלשבת שבעה לאשה חולת אלצהיימר, אשר במציאות היא עיתים חלים עיתים שוטה?
אלא שאינני יודע מהו בדיוק גדר "חולה" לגבי זה.חולה שמת לו מת, אין מודיעין אותו, שמא תטרף דעתו עליו. ואין קורעין חלוקו, ואין בוכין ואין מספידין בפניו, שלא ישבר לבו; ומשתיקין את המנחמין מפניו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 337 אורחים