מה הדין בנותן למשל, שמן זית למי שיאכל אותו עם סלט, ולא יברך
לכאורה תלוי במחלוקת החזו"א ואג"מ בגדר עיקר וטפל
אם נאמר שהטפל אינו צריך ברכה-יהיה מותר
ואם נאמר שהטפל נפטר בברכת העיקר -כאן שלא מברך על העיקר, יש בעיה לתת לו
האם החשבון נכון?
כדכד כתב:לא הבנתי
אם הבנתי את הציטוט שהביא מר הוא מתייחס לברכה אחרונה שכל עוד שאין שיעור מהעיקר אז הטפל לא מצטרף לשיעור אבל לברכה ראשונה א"צ שיעור ופשוט שמה שלא מברכים על הטפל זה משום שנפטר בברכת העיקר או אולי אפשר להגדיר זאת בהגדרה למדנית אחרת אבל פשוט שאם לא היו מברכים על העיקר כן היו מברכים על הטפל אף שאוכלים אותו עם העיקר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 108 אורחים