[דרך אגב אשמח מאוד להווכח שטעיתי בזה – כי קושיא זו מטרידה אותי זה עידן ועידנים].
תולעת ספרים07 כתב:מיר האבן עס געהאט דורכגעטאן, און כאטש דעם האב איך געשריבן ווי איך האב געשריבן.
יבוא הכתוב השלישי ויכריע!
[עד כמה שזכור ל אין כל טעם בדברים שכתבת - וראה היטב בכל הסוגיא שם במחלקותם של רבי יוסי וחכמים - צר לי כף שאול שאין הפנאי עמדי כרגע כדי להיכנס לעובי הסוגיא - כתבתי מתוך הכתבים שלי [בחורפי]- ואשמח לקבל כל תירוץ טוב ממי שמכיר וטרח היטב בסוגיא זאת]
לא באתי בזה להתנצח אלא - לשמוע דעת חכמי הפורום...
אבקש תירוץ ברחל בתך הקטנה - ללא מראי מקום וכדו' - לפשט את הדברים עד תכלה - באופן כזה שיהא ברור גם לי הפשוט...
אורי אגסי הסביר בדיוק מה היה באותה שנה, היו גם ניסן וגם אייר מלאים, ובמקרה כזה אם י בניסן היה בשבת גם ו בסייון חל בשבת.
דרופתקי דאורייתא כתב:דוד המלך נפטר בחג שבועות
והקב"ה גילה לו לדוד המלך "בשבת תמות" כידוע בגמרא שבת
אכןשילה צבי כתב:לענ"ד עיקר הקושיא היא כדברי בן האלקשי מספר הימים. דהיינו- לכולי עלמא בגמ' שם יצמ ביום ה ומתן תורה ביום ז (כלומר היום הנ"א). ואנחנו חוגגים מתן תורה בעצרת- ביום החמישים (השנה לדוגמא פסח היה בראשון ושבועות בשני, לא בשלישי).
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 77 אורחים