מאיר בן אבי כתב:עיינו במצורף
מאיר בן אבי כתב:עיינו במצורף
דורש טוב לעמו כתב:מאיר בן אבי כתב:עיינו במצורף
...
ממילא יוצא שכאשר יש סכנה ברורה כגון אזעקה, חובה לעצור מתפילתו ולהזדרז ללכת למקום מוגן. אם אין צורך להפסיק בדיבור אין לדבר, אך אם כדי להגיע למקום המוגן צריך לדבר יש לדבר.
כדכד כתב:דורש טוב לעמו כתב:מאיר בן אבי כתב:עיינו במצורף
...
ממילא יוצא שכאשר יש סכנה ברורה כגון אזעקה, חובה לעצור מתפילתו ולהזדרז ללכת למקום מוגן. אם אין צורך להפסיק בדיבור אין לדבר, אך אם כדי להגיע למקום המוגן צריך לדבר יש לדבר.
סכנה ברורה כגון אזעקה?
מנין שהסכנה שמתריעה עליה האזעקה היא יותר ברורה מסכנת נחש ואולי היא רק כסכנת נחש ולא כסכנת עקרב?
דרופתקי דאורייתא כתב:האם בטיל אחד שנורה בכללות לא"י, ואין יודעים היכן אמור ליפול (לו יצוייר), האם כל תושבי א"י צריכים מפני פיקו"נ לברוח למרחב מוגן, או"ד כיון שזה חשש רחוק שדוקא כאן יפול, א"צ לברוח.
ומאידך י"ל, שאם כולם ינהגו כך, יש סיכוי גדול יותר שיהיה מי שיפגע.
וצ"ע.
סגי נהור כתב:אם לדייק, השאלה צריכה להיות בטיל שנורה לעיר פלונית, ובכל עיר זו יש רק אדם אחד, ונשמעת בה אזעקה אחת. במקרה כזה אין שום ספק שאסור לאותו אדם להפסיק תפילתו מפני החשש האפסי שייפגע. הסכנה היא רק מצד הכפלת החשש האפסי במספר האנשים (בכל הערים) ובמספר האזעקות, ואז אכן יש סכנה ממשית כפי שרואות עינינו.
וכיון שהוראה, איזו שתהיה, מתייחסת לכל האנשים בכל האזעקות, אין מנוס אלא לראות במצב זה מצב של סכנה (כ"ז כבר נידון כאן בעבר).
מן הדרום כתב:והוסיף הגרי"א דינר ששמע זאת ממרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זיע"א, וכאשר שאל את מרן ראש הישיבה מה טעם הדבר, שהרי כתוב בגמרא שמסתם נחש לא צריך להפסיק הואיל ורוב נחשים לא ממיתים, וכך אנו רואים שרוב הטילים בחסדי שמים לא ממיתים - וא"כ למה יפסיק באמצע תפילת שמונה עשרה?והשיב ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זיע"ה שבנחש, הנחש עצמו רובם לא ממיתים - ומשא"כ הפצצות, כולן מסוכנות, וכל אחד ואחד שלא מזיק - זה נס...
דורש טוב לעמו כתב:כדכד כתב:דורש טוב לעמו כתב:מאיר בן אבי כתב:עיינו במצורף
...
ממילא יוצא שכאשר יש סכנה ברורה כגון אזעקה, חובה לעצור מתפילתו ולהזדרז ללכת למקום מוגן. אם אין צורך להפסיק בדיבור אין לדבר, אך אם כדי להגיע למקום המוגן צריך לדבר יש לדבר.
סכנה ברורה כגון אזעקה?
מנין שהסכנה שמתריעה עליה האזעקה היא יותר ברורה מסכנת נחש ואולי היא רק כסכנת נחש ולא כסכנת עקרב?
לכאורה עפ"י דבריו של הבה"ל שבכל מקום שיש חשש שממית דין הנחש הוא כמו העקרב. ועינינו הרואות שאכן לצערנו היו כאלו בשבוע האחרון שנהרגו מהפגיעות.
כדכד כתב:הנדון בכללו הוזכר לגבי מלחמת המפרץ וההוראות שניתנו אז והיום ברור שלא היה צטורך לברוח וגם הבריחה לא הועילה כלל. אזאולי גם היום זה כך. מאידך - לכאורה יש לקבוע על פי הנהלים שידועים לנו כיום.
כדכד כתב:דורש טוב לעמו כתב:כדכד כתב:דורש טוב לעמו כתב:מאיר בן אבי כתב:עיינו במצורף
...
הסברה שלי היא שהאזעקה אינה סכנה אלא מתריעה בפני סכנה והסכנה עצמה רחוקה.
אם אדם מזהה שטיל עלול ליפול עליו באמצע תפילה ברטר שהוא צריך לצאת ולברוח אם יש לאן.
רק כיוון שהאזעקה היא כללית אז אולי אין זה נקרא כסכנת עקרב אבל יתכן שצודקים מי שכתבו כאן שיש לחוש.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 152 אורחים