ידידך - נעים ההליכות כתב:אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד, לכאורה זה מצד הקושי לפרוש מן העבירה שרגילים בה, מצד שני כתוב צדיקים נדמה להם כהר רשעים נדמה להם החוט השערה, לכאורה זה סתירה.
הוה אמינא כתב:ידידך - נעים ההליכות כתב:אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד, לכאורה זה מצד הקושי לפרוש מן העבירה שרגילים בה, מצד שני כתוב צדיקים נדמה להם כהר רשעים נדמה להם החוט השערה, לכאורה זה סתירה.
נדמה להם וכו' כתוב רק על לעתיד לבוא כשהקב"ה מביא ליצה"ר ושוחטו.
החרטה העצומה של הרשעים תהיה כזו שיראו למפרע מהו היה ושהיו יכולים בקלות של חוט השערה להתגבר.
ואין זה שום סתירה, שמי שכבר הרשיע תדיר ונדבק בחטא שקשה לו לפרוש מהרגלו, ואם בכל זאת מתגבר מתעלה למקום שצדיקים אינם מגיעים אליו.
ידידך - נעים ההליכות כתב:אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד, לכאורה זה מצד הקושי לפרוש מן העבירה שרגילים בה, מצד שני כתוב צדיקים נדמה להם כהר רשעים נדמה להם החוט השערה, לכאורה זה סתירה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 110 אורחים