האם אסור? מדוע?
והאם זה דוקא במקום שגדול הדור הוא מרא דאתרא דהיינו בעיר שלו או בבית כנסת שלו אבל אם נפגש איתו בחו"ל זה שונה ואינו צריך לחוש לנהוג אחרת בפניו
הפצת המעיינות כתב:כבוד הבריות שייך בגדול הדור ובכל אדם
רב מלכיא איקלע לבי רבי שמלאי וטילטל שרגא ואיקפד רבי שמלאי. רבי יוסי גלילאה איקלע לאתריה דרבי יוסי ברבי חנינא, טילטל שרגא ואיקפד רבי יוסי ברבי חנינא. רבי אבהו, כי איקלע לאתריה דרבי יהושע בן לוי - הוה מטלטל שרגא, כי איקלע לאתריה דרבי יוחנן - לא הוה מטלטל שרגא. מה נפשך, אי כרבי יהודה סבירא ליה - ליעבד כרבי יהודה, אי כרבי שמעון סבירא ליה - ליעבד כרבי שמעון! - לעולם כרבי שמעון סבירא ליה, ומשום כבודו דרבי יוחנן הוא דלא הוה עביד.
דרופתקי דאורייתא כתב:מצינו בכמה מקומות שלא לנהוג בפניו שלא כהוראתו
למשל,
תלמוד בבלי מסכת שבת דף מו עמוד ארב מלכיא איקלע לבי רבי שמלאי וטילטל שרגא ואיקפד רבי שמלאי. רבי יוסי גלילאה איקלע לאתריה דרבי יוסי ברבי חנינא, טילטל שרגא ואיקפד רבי יוסי ברבי חנינא. רבי אבהו, כי איקלע לאתריה דרבי יהושע בן לוי - הוה מטלטל שרגא, כי איקלע לאתריה דרבי יוחנן - לא הוה מטלטל שרגא. מה נפשך, אי כרבי יהודה סבירא ליה - ליעבד כרבי יהודה, אי כרבי שמעון סבירא ליה - ליעבד כרבי שמעון! - לעולם כרבי שמעון סבירא ליה, ומשום כבודו דרבי יוחנן הוא דלא הוה עביד.
ואיני יודע מה גדר הדברים בדיוק.
דרופתקי דאורייתא כתב:ע' עירובין סג. חולין לט: נדה ז:
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 99 אורחים