אבי ישועה כתב:האם יש מקור למנהג שנהגו איזה חסידים שאם שכח יעלה ויבוא אינו חוזר להתפלל?
[כמדומני ששמעתי בענין מהבעש"ט אולי משום אמונה בהשגחה פרטית. ואין כוונתי למסופר בשבחי בעל שם שאמר לאחד שהוא אינו מסוגל לשכוח, והלה גם כשיחזור ישכח שוב]
לאחרונה שמעתי טעם חדש, כי כשחוזר שמונה עשרה על הרוב תפילתו קבע ולא רחמים.
י. בנימין כתב:עיין ב'שלחן הטהור' להרה"ק מקאמרנא סי' קא ס"ג, וב'זר זהר' שם סק"ג.
אמנם איני יודע אם שמענו במקהלות חסידים שנוהגים כן הלכה למעשה.
ארזי ביתר כתב:
שמעתי, למשל, שכשחל להיות ר"ח במוצ"ש, סומכים על דברי הב"ח ואוכלים כזית אחרי צאה"כ, ובברכת המזון מוסיפים גם רצה וגם יעלה ויבוא. אבל בדבר זה נתלים בסמכות הלכתית.
סורגים כתב:ידוע מה שהרחיב בזה הגאון בעל אשל אברהם מבוטשאש ז"ל על כמה וכמה דברים שהחסידים אינם נוהגים כפי השולחן ערוך ומה שהראו לו מן השמים בזה העניין.
והדברים ארוכים.
סורגים כתב:ארזי ביתר כתב:
שמעתי, למשל, שכשחל להיות ר"ח במוצ"ש, סומכים על דברי הב"ח ואוכלים כזית אחרי צאה"כ, ובברכת המזון מוסיפים גם רצה וגם יעלה ויבוא. אבל בדבר זה נתלים בסמכות הלכתית.
מה מועיל הכזית אחר צאה"כ עדיין יש בזה בעיה של תרתי דסתרי.
י. בנימין כתב:עיין ב'שלחן הטהור' להרה"ק מקאמרנא סי' קא ס"ג, וב'זר זהר' שם סק"ג.
אמנם איני יודע אם שמענו במקהלות חסידים שנוהגים כן הלכה למעשה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 129 אורחים