ידוע החקירה בפורים המשולש דבני מוקפי חומה, לא מקיימים את עיקר מצות המגילה בשבת מפני הגזירה של חכמים, אלא קוראים ביום שישי את המגילה,
ומעתה יש לחקור האם הקריאה ביום שישי זה בגדר תשלומים על שבת או שעקרו את הט"ו והתקינו בשנה כזו עצם חובת הקריאה ביום שישי,י"ד .והנפק"מ בקטן שהגדיל בשבת האם חייב ביום שישי או לא, וכן נפק"מ למי שלא קרה בציבור האם חייב לקרוא ביחיד בשבת, וכן נפק"מ וכך מובא בשם הגרש"א בספר פורים משולש להרב צבי כהן זצ"ל שבכה"ג שמת לפני שבת, וביום שישי קרא לאחרים את המגילה ,חייבים השומעים שוב לקרוא בשבת, משום שהוברר שלא היה לו חיוב בשבת וא"כ גם תשלומים אין לו. ולכאורה צ"ב דהרי ביום שישי הוא היה בר חיובא כי בעודו בחזקת חי וודאי היה חייב, ומה לי שבשבת נפטר כי הוא מת הרי בעתו הוא היה בר חיובא,הגע בעצמך האם אתו אדם שנפטר לפני השבת לא קיים מצוה של קריאת מגילה? הרי הוא קיים מצוותו .וצ"ב.