הרבה יש בגמ' הניחא למ"ד דברה תורה וכו' אלא למ"ד וכו'
האם זה מחלוקת גמורה, והאם נפסק בזה הלכה כמאן קי"ל
האם דיברה תורה כלשון בני אדם.
הענין נידון באריכות רבה בתוספות פרק ארוסה.עושה חדשות כתב:הרבה יש בגמ' הניחא למ"ד דברה תורה וכו' אלא למ"ד וכו'. האם זו מחלוקת גמורה?
עושה חדשות כתב:באופן רחב יותר צריך לשאול האם נפסקה הלכה בכללי הדרשות
אם דרשינן 'את', אם דרשינן ווי"ן, יש אם למקרא וכו'
האם זה אחיד בכל ההלכות שפסקו כמו אותו צד
או שיש בזה סתירות ולא התחשבו בשורשי הדרשות.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 116 אורחים