פלוריש כתב:עני בן פחמא כתב:בספר נר מציון לרב נתן בן סניור, כתב שעשיית חדר יחוד היא חומרא ראויה, והביא שכך נהגו הרב יהודה צדקה והאור לציון, וכך נוהג הרב שלום כהן.
והדברים תמוהים ששלשה מגדולי הספרדים ינהגו כך ולא נמצא כן בשום מקום אחר, ובפרט שכך נהגו הספרדים דורי דורות, לרבות רבם של השלשה הגר"ע עטייה.
https://forum.otzar.org/download/file.php?id=93188
שאלתי את אחד החכמים, וזה אשר למדתי מדבריו:
בתפארת ציון ו' עמוד ל, מבואר שהוראות בעל האול"צ היו פעמים כך ופעמים כך (וכשאמר לייחד, לא היה זה בגלל סיבה הלכתית אלא כדי שיוכלו לנוח): https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f ... 80#p643828
ידוע לכל שהרב שלום כהן מורה לעשות ייחוד, יש לו תלמידים שמתחתנים כל כמה ימים ואפשר לבוא לראות.
גם הרב יצחק ברכה פעם לא היה מייחד את תלמידיו (וכן כתב בספרו), וכיום מייחד או לפחות ממליץ, וכך עשה בחתונת בנו.
(ולגבי הרב צדקה לא ענה לי)
לגבי האור לציון, הרב יצחק טוען שהוא היה נגד, וכך יש כמה מקורות במרשתת, אינני מכיר את הספר תפארת ציון, ועכ"פ קשה לומר שהוא עודד חדר יחוד (אינני זוכר את שלונו המדויקת של הנר מציון), בזמן שהוא רק עודד לפעמים בשביל המנוחה.
לגבי הרב שלום כהן אינני יודע, ותמוה שהוא נגד רבותיו בזה.