בתוספות ב"ק מב ב: "והא דנקט שפחה וגיורת משום דאורחא דמילתא כך דסתם משוחררת נשואה למשוחרר וסתמא גיורת לגר".
1. האם מצינו מקומות נוספים שמופיע המילה 'גיורת' ואין הכוונה אלא לאשת גר?
(אולי: עדיות פ"ה מ"ו "עקביא בן מהללאל... היה אומר, אין משקין לא את הגיורת ולא את שפחה המשוחררת. וחכמים אומרים, משקין. אמרו לו, מעשה בכרכמית שפחה משוחררת שהיתה בירושלים והשקוה שמעיה ואבטליון. אמר להם, דוגמא השקוה. ונדוהו, ומת בנדויו, וסקלו בית דין את ארונו."
ראה ספרי פ' נשא "כדברי עקביא בן מהללאל אף משוחררת ואשת הגר. אמרו לו והרי כרכמית שפחה משוחררת היתה בירושלים והשקוה שמעיה ואבטליון כלשון הזה אמר להם דוגמה השקוה, ונדוהו ומת בנדויו וסקלו בית דין את ארונו."
אולם ראה בספרי דבי רב ובעמק הנצי"ב.)
2. האם מצינו כן אצל הראשונים ג"כ?
(ראה תוס' ב"ב קיד סוף ע"ב, ובגליונות קה"י שם.)