מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

היתר כתיבת תורה שבעל פה

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
מן הדרום
הודעות: 770
הצטרף: ג' אוקטובר 06, 2015 11:26 am

היתר כתיבת תורה שבעל פה

הודעהעל ידי מן הדרום » ד' נובמבר 11, 2020 6:15 pm

איך הדבר הותר הרי זו עקירת דבר בקום עשה שלא בהוראת שעה,? ראיתי בקונ' דברי סופרים שנגע בזה והזכיר את הפסוק עת לעשות, אך זה לא פסוק בתורה ,איך בכוחו להתיר איסור דאורייתא אמר לי בחור צעיר ונקי דעת- זה פקו"נ אם התורה תשכח מעם ישראל
מה ידוע בזה

כדכד
הודעות: 8862
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: היתר כתיבת תורה שבעל פה

הודעהעל ידי כדכד » ד' נובמבר 11, 2020 6:31 pm

א. שמעתי הסבר שזה מה שחתם רבי את המסכת הראשונה במשנה "עת לעשות לד' הפרו תורתך".
ב. יעוין מאמר של הרב נריה גוטל בענין בדגל ירושלים א או ב

בברכה המשולשת
הודעות: 14489
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: היתר כתיבת תורה שבעל פה

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ד' נובמבר 11, 2020 9:47 pm

כדכד כתב:א. שמעתי הסבר שזה מה שחתם רבי את המסכת הראשונה במשנה "עת לעשות לד' הפרו תורתך".


אבל זה זה רק כרמב"ם ולא כרש"י

כתבן
הודעות: 160
הצטרף: ג' אוגוסט 25, 2015 11:20 pm

Re: היתר כתיבת תורה שבעל פה

הודעהעל ידי כתבן » ד' נובמבר 11, 2020 10:54 pm

מתוך ספר מסורת התורה
מתוך מסורת התורה.pdf
(295.44 KiB) הורד 214 פעמים

HaimL
הודעות: 1055
הצטרף: ה' נובמבר 05, 2020 2:33 pm

Re: היתר כתיבת תורה שבעל פה

הודעהעל ידי HaimL » ד' נובמבר 11, 2020 11:34 pm

מן הדרום כתב:איך הדבר הותר הרי זו עקירת דבר בקום עשה שלא בהוראת שעה,? ראיתי בקונ' דברי סופרים שנגע בזה והזכיר את הפסוק עת לעשות, אך זה לא פסוק בתורה ,איך בכוחו להתיר איסור דאורייתא אמר לי בחור צעיר ונקי דעת- זה פקו"נ אם התורה תשכח מעם ישראל
מה ידוע בזה


מי אמר שהאיסור הוא מה"ת? מסתבר יותר שהוא מדרבנן, וקרא אסמכתא בעלמא.

מן הדרום
הודעות: 770
הצטרף: ג' אוקטובר 06, 2015 11:26 am

Re: היתר כתיבת תורה שבעל פה

הודעהעל ידי מן הדרום » ה' נובמבר 12, 2020 3:42 pm

בגינת ורדים [הובא במסורת התורה שצוין כאן ] כתב:
ולא שהפרו גופי תורה ממש אלא דברים שיש להם סמך בכתוב והוי כעין תוספת יום הכפורים דלא מחינן בנשים שאוכלות עד חשיכה מפני שלא בא מפורש בכתוב האיסור להדיא וכה"ג נימא בנ"ד דאין דרשה זו אלא כעין אסמכתא , כל דהוא ובצורך קצת דחינן לה והוא הדבר אשר דיברנו דאין איסור זה חמור כ"כ
משמע שזה דאורייתא, א"כ לא הבנתי מה הגדר של ביטול איסור דאורייתא שאינו חמור כל כך, ולמה זה מותר


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 225 אורחים