דרומי כתב:מי שהוצרך לטבילת עזרא - וכיו"ב - ומשום מה שכח או שהמקוה היה סגור, והתחיל התפלה.
והנה באמצע ברכות ק"ש הוא נזכר שעליו לטבול, או שהמקוה נפתח לפתע -
האם ראוי הדבר שיפשוט מעליו הטלית והתפילין וילך לטבול באמצע ברכות ק"ש, כדי שתפלת שמו"ע תהיה בטהרה?
בברכה המשולשת כתב:מי שפוסק שלא בטלה טבילת עזרא לעניין תפילה, בוודאי ילך לטבול.
מי שפוסק (כדעת רוב הראשונים והאחרונים) שבטלה לגמרי, אז לכאורה עדיף שלא יטבול
בברכה המשולשת כתב:בוודאי.
הרי זו דעת חלק מהגאונים, ואף מעט מהראשונים.
ויעויין במובא בסדור אזור אליהו בתחילת התפילה: "בטבילת בעל קרי היה נזהר ומזהיר מאד שלא להתפלל עד שיטבול (תומע"ר תרמ"ד אות י"ג)."
לבי במערב כתב:ראוי לזכור: עם כל חשיבותו וגדולתו הרבה - אין המשנ"ב 'פוסק אחרון' לכל מקהלות עם ישראל.
למשל, [size=150]יש הסוברים שטב"ע דוחה (אף כיום) תפלה בציבור. ואכ"מ.[/size]
לבי במערב כתב:ועדיין, אין משם משמעות לבטל תפלתו לגמרי משו"ה (יעוי' בדעתו גבי טבילה בשבת).
לבי במערב כתב:
וכאן, במחכ"ת, מתפלפלים בדיוקי לשונות הגריש"א והגרח"ק...
לבי במערב כתב:וא"כ לבני ליטא אין ספק בזה. יישר.
לבי במערב כתב:עיקר כוונתי היתה על שתמורת דיון בדברי גדולי הדורות שלפנינו, פוטרים באמרת הגריש"א 'המשנ"ב הוא לשכת הגזית' (ושוכחים שכיוון דבריו כלפי שומעי לקחו. ופשוט).
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 264 אורחים