היש מי שיודע:
מדוע התנא בבואו להשמיענו זמני התפילות בריש פרק רביעי דברכות, מלמדנו רק עד מתי הוא זמן התפילה ולא מלמדנו גם מאימתי הוא זמן התפילה?
בייחוד כשבריש המסכת פותח התנא בשאלה "מאימתי קורין את שמע בערבית" ו"מאימתי קורין את שמע בשחרית", ושם מלמדנו גם עד מתי הוא זמן קריאתה.
ואם לחשך לומר שהדברים פשוטים וברורים ולכן לא חש התנא לאומרם (כמדומה שכעי"ז איתא ברא"ש), הלא מחלוקת הפוסקים היא. יש אומרים שזמן תפילת השחר מעיקר הדין מעלות השחר ויש אומרים מהנץ החמה, כך שקשה מאד לומר שמפני פשיטותם לא כתבם.