אפרקסתא דעניא כתב:גם בזמן יב"נ הייתה תורה שבע"פ, אך הקב"ה אמר לו להגות בספר התורה ולא בדברי התורה, יומם ולילה. יב"נ לא היה ע"ה שיוצא יד"ח מקרא זה בק"ש.
לא התכוונתי לומר שליב"נ לא היה תורה שבעל פה, רק שבתורה שבעל פה אנחנו רואים שהפסוק והגית בא ללמדנו מצוות תלמוד תורה ביום ובלילה ושאפשר לקיים אותה גם בלימוד תורה שבעל פה ולא דווקא תורה שבכתב.
לגבי הדיוק מהמילים "והגית בו", בפשטות תורה שבעל פה בזמנם נלמדה ממש בעל פה וכדי ללמוד אותה במידות שהתורה נדרשת היו משתמשים בספר תורה. אבל כמדומני שמדברים גם על מה נלמד מהדיוק הזה ואיני זוכר כעת.
אפשר גם לומר שכל העניין של האריז"ל ובעלי הקבלה הוא רק בזמננו ובזמנם הטעם לא היה שייך, זה קצת בדוחק.
וגם במגילה ג ע"א כשבבא המלאך להוכיח אותם על ביטול תורה בלילה כתוב "וילן יהושע בלילה ההוא בתוך העמק אמר ר' יוחנן מלמד שלן בעומקה של הלכה" תורה שבעל פה.