קו ירוק כתב: וכי מי שיניח חפציו בבית שלך, ללא רשותך, אינו כמפקירם?
קו ירוק כתב:מעיקרא מי התיר לאדם לשים חפץ בבית שאינו שלו? וכי מי שיניח חפציו בבית שלך, ללא רשותך, אינו כמפקירם?
שמא תאמר שזה מקום 'ציבורי'; הוא אינו הפקר. לכל מקום יש אפוטרופוס שהוא כבעלים מדינא ע"ד הציבור,
ואדם מלכתחילה יודע שהכל תלוי ברצון הבעלים.
המודעה היא רק רצון טוב ויושר, להודיע היאך נוהגים פה; חודש חודשיים, זורקים, או מניחים במק"א וכיו"ב.
וזו לא מהוראת מורי הוראה עלומי שם, אלא מסברא והגיון פשוט. ואב"ע סברא עדיפא מקרא.
צ'אלמר כתב:קו ירוק כתב:מעיקרא מי התיר לאדם לשים חפץ בבית שאינו שלו? וכי מי שיניח חפציו בבית שלך, ללא רשותך, אינו כמפקירם?
שמא תאמר שזה מקום 'ציבורי'; הוא אינו הפקר. לכל מקום יש אפוטרופוס שהוא כבעלים מדינא ע"ד הציבור,
ואדם מלכתחילה יודע שהכל תלוי ברצון הבעלים.
המודעה היא רק רצון טוב ויושר, להודיע היאך נוהגים פה; חודש חודשיים, זורקים, או מניחים במק"א וכיו"ב.
וזו לא מהוראת מורי הוראה עלומי שם, אלא מסברא והגיון פשוט. ואב"ע סברא עדיפא מקרא.
גם אם אני אכניס לביתך חפצים ותודיע לי שזה הפקר ואני אכנס בלי להסכים לתנאי תראה לי סעיף בשו''ע אחד ולא סברות כרסיך שכתוב בו שמלבד להוציא החוצה זכותך לנכס לעצמך זאת
במסתרים כתב:בענין זה
דין.ארג https://tinyurl.com/y4tmwu5m
הרב גבריאל ציננער https://tablet.otzar.org/book/book.php? ... pagenum=31
תורת האבדה https://tablet.otzar.org/book/book.php? ... pagenum=84 הערה 29
קו ירוק כתב:צ'אלמר כתב:קו ירוק כתב:מעיקרא מי התיר לאדם לשים חפץ בבית שאינו שלו? וכי מי שיניח חפציו בבית שלך, ללא רשותך, אינו כמפקירם?
שמא תאמר שזה מקום 'ציבורי'; הוא אינו הפקר. לכל מקום יש אפוטרופוס שהוא כבעלים מדינא ע"ד הציבור,
ואדם מלכתחילה יודע שהכל תלוי ברצון הבעלים.
המודעה היא רק רצון טוב ויושר, להודיע היאך נוהגים פה; חודש חודשיים, זורקים, או מניחים במק"א וכיו"ב.
וזו לא מהוראת מורי הוראה עלומי שם, אלא מסברא והגיון פשוט. ואב"ע סברא עדיפא מקרא.
גם אם אני אכניס לביתך חפצים ותודיע לי שזה הפקר ואני אכנס בלי להסכים לתנאי תראה לי סעיף בשו''ע אחד ולא סברות כרסיך שכתוב בו שמלבד להוציא החוצה זכותך לנכס לעצמך זאת
אל תשים בפי מה שלא אמרתי, משליכם החוצה לרשות הרבים. ועם רצון טוב אפשר להודיע זאת בהודעה ברורה. וזו הכוונה הפקר.
מי שהכניס פירותיו לבית חבירו שלא מדעתו או שהטעוהו עד שהכניס פירותיו והניחם והלך יש לבעל הבית למכור לו מאותן הפירות כדי ליתן שכר הפועלים שמוציאין אותן ומשליכין אותם לשוק. ומדת חסידות הוא שיודיע לבית דין וישכירו ממקצת דמיהן מקום משום השב אבידה לבעלים אע"פ שלא עשה כהוגן:
מאיר נפתלי כתב:לכאורה כליכא פסידא חשיב.
בפשטות - אם נכנס על דעת שלא לקיים התנאי המפורש שהתנו בעה"ב, הרי איהו הוא דאזיק ואפסיד אנפשי', ואין לו להלין עליהם כלום.צ'אלמר כתב: . . למעשה אנשים נכנסים לא על דעת המודעה ואין שום רשות לקחת את זה לביהכנ''ס
כח מן הראוי שבמקומות ציבוריים, כמו ישיבה ומוסדות צבור, הנהלת הישיבה או המוסד יכתבו הודעה במקום גלוי, שלפי תקנת המוסד כל מי שלא יבא לקחת חפציו או את ספריו עד זמן מסויים, אין המוסד אחראי עליהם, וההנהלה תשתמש בהם כרצונה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 150 אורחים