ידוע קושיית הראשונים למה בן סורר ומורה נהרג על שם סופו והרי אצל ישמעאל כ' באשר הוא שם?
ומצינו בזה כמה תי'
ובחזקוני ועוד תי' שישמעאל היה צדיק באותה שעה..
ותימה הרי כ' להדיא בתורה שהיה מצחק וכדברי רש"י שם שעבר עבירות חמורות..
האם יש מחלוקת בדבר?
עליך עיננו כתב:ידוע קושיית הראשונים למה בן סורר ומורה נהרג על שם סופו והרי אצל ישמעאל כ' באשר הוא שם?
ומצינו בזה כמה תי'
ובחזקוני ועוד תי' שישמעאל היה צדיק באותה שעה..
ותימה הרי כ' להדיא בתורה שהיה מצחק וכדברי רש"י שם שעבר עבירות חמורות..
האם יש מחלוקת בדבר?
ביליצר כתב:עליך עיננו כתב:ידוע קושיית הראשונים למה בן סורר ומורה נהרג על שם סופו והרי אצל ישמעאל כ' באשר הוא שם?
ומצינו בזה כמה תי'
ובחזקוני ועוד תי' שישמעאל היה צדיק באותה שעה..
ותימה הרי כ' להדיא בתורה שהיה מצחק וכדברי רש"י שם שעבר עבירות חמורות..
האם יש מחלוקת בדבר?
עיין בחזקוני עצמו במילה "מצחק" והבן .
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 215 אורחים