דבי אליהו כתב:בהחלט יוכל להיות שהתכוונת לכתוב מה שהתכוונת. אבל כל יודע קרוא יכול לראות שמה שכתבת אינו זה.
ועתה החכימני נא. כיצד מעורב הגורם הנוסף הזה, נעים להכיר, בפעילות המוח? איזה סינפסות הוא מפעיל? ואיך הוא עושה זאת? והאם יש פעילות במוח שאיננה מוסברת ע"י פעילות קודמת? כיצד צופים בפעילות כזאת? ואולי הוא יושב בבלוטת האיצטרובל כפי שחשב דקארט? ואיך אתה יודע שהחתול "בחר" ללכת בצד ימין? מניין לך שחתולים אינם יותר מאשר מכונות דטרמיניסטיות משוכללות מאוד? ובאמת מניין לי שאינני מכונה כזו? משום שאני חש (אולי בטעות) שיש לי בחירה שאין למכונה. האם אתה רואה צד שווה בך ובחתול?
ובאמת חידוש גדול חדשת שראוי לפרסום עולמי. שהרי מאז ומעולם חפשו חכמים ראיה לבחירה חפשית. והנה הראיה לפניהם: עקבו אחרי פעילות המוח של חתול (או אדם) והבחינו בפעילות כזו שאינה מוסברת ע"י פעילות קודמת במוח. על כרחכם "גורם אחר" שאיננו במוח (וגם חומרי איננו) אחראי לפעילות זו. גם אם אין זו ראיה נצחת לקיומה של בחירה חופשית, הרי קיומה של בחירה חופשית הוא הסבר מצוין לתופעה. איך לא חשבו על זה?
במחילה, קשה לי להתווכח איתך על הסמנטיקה של המונח 'יודע קרוא', אצלינו הכוונה בזה למי שיודע לקרוא (אלפבית וכדומה).
כך כתב תלמידא דפיקסלר:
"כאשר מכונה מגיעה למצב שהיא בעלת יכולת חשיבה מפותחת, לפחות על פי מבחן טיורינג, או מגלה עצמאות כך שאיננו יכולים להסביר את פעולותיה (כגון מהלכי השחמט של תוכנת AlphaZero אשר מנצחת בקלות כל אדם במשחק השחמט), מדוע לא להחשיב את מעשיה כדעת אחרת, לפחות ברמה של עלוקה או אפילו כשוטה או גוי? אלקסה צועדת במהירות לכיוון זה".
ועל זה נכתב במאמר התגובה האנונימי:
גם אם האלגוריתם הוא לומד מן הסביבה ,ומנתח את הממצאים שלו ע"פ כללים שנלמדים גם הם מן הסביבה עדיין מדובר במכונה דטרמיניסטית, והעובדה שלא עקבנו אחרי כל התהליך לא רלבנטית לשאלת ה'דעת', אין כאן דעת, אין תודעה, ואין בחירה. לעומת זאת לבעל חיים יש 'דעת אחרת', הפעילות המוחית שלו אינה דטרמיניסטית. אלקסה לא צועדת לכיוון זה אפילו צעד בגודל של מילימטר, וגם הבינה המלאכותית המורכבת ביותר ביקום, אינה אלא גולם חסר תודעה וחסר בחירה".
ולגבי שאלותיך הנוספות, שוב אתה שואל שלא מן הענין
וכי אתה גילית את הבעיה הפסיכופיזית?
גם אלו שמאמינים שיש בחירה (אולי אתה מאלו שלא) לא טוענים שיש בידם את המידע איך משפיעה הנפש על המח, אבל ברור שהיא משפיעה, כי הבחירה לא נמצאת במח אלא בנפש.
ולגבי ה'חידוש שראוי לפרסום עולמי', כנראה שיש בינינו מחלוקת חריפה מה משמעות המונח 'יודע קרוא', לפי הבנתי את המושג, אם אני לא כתבתי דבר, אין לייחס אותו אלי. ובכן, לא כתבתי שאם נעקוב אחרי פעילות המח של החתול או אדם נוכל לראות את הפעילות שבאה כתוצאה מבחירה, אתה כותב בטעות "פעילות שאינה מוסברת ע"י פעילות קודמת במח", וברור שהפעולות של המח אינן שרשרת אינסופית שכל אחת מוסברת בקודמת לה, פעולת המח מוסברת ע"י גירויים מן החוץ. אבל א"א לקבוע האם הגירוי מכריח את היצור לפעול כנגדו, או רק מזמין אותו, והיצור יכול להיענות לגירוי ויכול להתנגד.