מקובל בעולם כדבר פשוט וכן הובא פה בפורום בכמה מקומות בשם גדולי עולם כי כוונת הגמרא בשאלתה היא: במה הנשים זוכות לחיי העולם הבא? ושאלת הגמרא בנויה על הנחה שאין סיבה לכאורה שיזכו לכך, ועל כך עונה הגמרא שהן זוכות לעוה"ב בזכות ההמתנה לבעלים ושליחת הילדים לת"ת.
הביאו בשם רבי יהונתן אייבשיץ. שהשאלה היא לא על חלקן בעולם הבא, אלא על הזכות להינצל מיצר הרע (כשחסר להן מהתורה תבלין..). אך עדיין שאלת הגמרא בנויה על כך, שלכאורה חסרה להם זכות לצורך מטרה מסויימת והגמרא מנסה לברר בזכות מה בכל אופן הן זוכות.
ולכאורה חשבתי שפשט הגמרא הוא אחרת לגמרי מההבנה המקובלת.
אלו דברי הגמרא: גדולה הבטחה שהבטיחן הקב''ה לנשים יותר מן האנשים שנא' {ישעיה לב-ט} נשים שאננות קומנה שמענה קולי בנות בוטחות האזנה אמרתי א''ל רב לר' חייא נשים במאי זכיין באקרויי בנייהו לבי כנישתא ובאתנויי גברייהו בי רבנן ונטרין לגברייהו עד דאתו מבי רבנן. ברכות יז' עמ' א'
ונראה לי ששאלת רב לרבי חייא בנויה על הדרשה שהובאה קודם. וכוונתו בשאלה היא: מה היא הזכות שיש לנשים שאין לאנשים? אין כאן שאלה על זכות מסויימת שלכאורה חסרה לנשים אלא מה הזכות המיוחדת שיש לנשים שבגללה גדולה הבטחה שהבטיחן הקב"ה יותר מהאנשים. ועל כך עונה הגמרא שיש שני דברים שאינם שייכים לגברים כלל (הראשון בלתי אפשרי לחלוטין והשני בדרך כלל לפחות בזמנם לא היה שייך לגברים)