צביב כתב:לפי החוק של 20 בבית הכנסת,
כשנכנס איש 21 הוא מזיק קצת, כשנכנס איש 22 הוא מזיק קצת יותר,
כעת יש שתי נשימות בחלל סגור יותר מהמדה.
כשיוצא איש 21 עדיין נשאר נזק קצת של איש 22 עצמו.
עזריאל ברגר כתב:צביב כתב:לפי החוק של 20 בבית הכנסת,
כשנכנס איש 21 הוא מזיק קצת, כשנכנס איש 22 הוא מזיק קצת יותר,
כעת יש שתי נשימות בחלל סגור יותר מהמדה.
כשיוצא איש 21 עדיין נשאר נזק קצת של איש 22 עצמו.
אז מה זה אומר למעשה?
לבי במערב כתב:במחכ"ת, משונה קמעא שמחלוקות בעניני קדושין החמורים מתנהלות בין ראשי־ישיבות, ולא בקרב מורי־ההוראות היושבים על מִדִּין.גימפעל כתב:ר"י 'נתיב הדעת' הגר"ב שרייבר פסק . . ר"י 'עטרת שלמה' הגר"ח פיינשטיין חולק עליו . .
לבי במערב כתב:ולגוף הדבר, איני סבור שקיימת מחלוקת על העובדה כי על פסיקת ההלכה להתבצע בידי האמונים עלי' כל ימות השנה, ולא לפרקים ועתים מזדמנים; ולפיכך, צרם בעיני ניסוח הדברים כמחלוקת הלכתית.[/size]
לבי במערב כתב:ואעפ"כ, יש אופן בו ראוי לנסח.
לא אתווכח.
ברוך00 כתב:אם מותר ללבוש מסיכה בשבת כי זה מלבוש האם מותר ללבוש מסיכה מבד מכובסת בתשעת הימים?
לעיל הוא.עזריאל ברגר כתב:כמדומני שנכב"ב . .
ברוך00 כתב:אם מותר ללבוש מסיכה בשבת כי זה מלבוש האם מותר ללבוש מסיכה מבד מכובסת בתשעת הימים?
תורה מפוארת כתב:שאלתו של הגר"י זילברשטיין שליט"א
מי שהתפלל במקום ציבורי ללא מסיכת פנים, וראה ששוטר עומד בפתח בית הכנסת ויקנסהו ע"ס 500 ש"ח, ופנה לחבירו וביקש ממנו שיתן לו מסיכה והוא נענה ליתן לו בתשלום של 100 ש"ח. האם יכול לתבוע זאת ממנו לאחר מכן, למרות שהפקיע את השער מחמת דוחקו של ההוא?
צביב כתב:בהגוזל עצים שכר פעולה שאין בו אונאה,
( כי יש בזה שעבוד הנפש ואין לזה שיעור קבוע)
אבל כאן יאמר שהיתה אונאה ומקח טעות, ויחזיר את המקח.
ונתנו ידידים כתב:האם מותר בשבת ללכת עם מסכה על הסנטר ולא על הפה ברה"ר?
ונתנו ידידים כתב:אינו מוכרח, כי הדרך הוא במי בלובש מסכה שכשרוצה לאוורר את הפה קצת או שרוצה לאכול משהו, שמוריד את המסכה על הסנטר וממשיך ללובשו כך, א"כ זהו דרך מלבושו. וכמו בטלית שלבוש בו שפעמים הוא על ראשו ופעמים מורידו מעל ראשו לכתפיו.
נהר שלום כתב:מי שנמצא בבידוד ואין לו חלון בחדרו להדליק נרות חנוכה מה דינו?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 250 אורחים