לבי במערב כתב:ולא היא .
עליך עיננו כתב:רק שאלה..איך יתכן שבחור בן חמש עשרה בריא וחזק שהוא חולה מאומת פשוט שלא צם..ומניקה ומעוברת צריכה שאלת חכם?
הרי מבחינת סכנה יש לפחות את אותם סיכונים בשניהם לפי כל הסטיסטיקות והתחזיות..הרי כמעט לא היה מקרה בעולם שבגיל כזה ללא שום מחלות רקע הגיע לידי סכנה..משא"כ נשים עוברות מעשים שבכל יום שמגיעים לידי סכנה בחוסר נוזלים וכדו'
שאלתי כמה מו"צ ולא קיבלתי תשובה ברורה בנושא
אשמח אם יחכמוני בזה..
עזריאל ברגר כתב:התשובה היא מאוד פשוטה:
מי שע"פ תורה מוגדר כ"חולה" - פטור מן הצום מתקנת חכמים.
מי שע"פ תורה מוגדרת כ"מעוברת" ו/או "מניקה" - עדיין חייבת בצום כתקנת חכמים.
והשאלה היא האם "חולה א סימפטומטי" נחשב "חולה" על פי תורה.
עליך עיננו כתב:תמיהות על כל ההוראות הנ"ל מחכ"א שליט"א הדגיש שאין זה כדי לחלוק על הרבנים המורים שליט"א אלא מה שיצא לו למעשה ..וכ"א יעשה כרבותיו בזה..
עליך עיננו כתב:הרב גרוס שליט"א
עזריאל ברגר כתב:עליך עיננו כתב:רק שאלה..איך יתכן שבחור בן חמש עשרה בריא וחזק שהוא חולה מאומת פשוט שלא צם..ומניקה ומעוברת צריכה שאלת חכם?
הרי מבחינת סכנה יש לפחות את אותם סיכונים בשניהם לפי כל הסטיסטיקות והתחזיות..הרי כמעט לא היה מקרה בעולם שבגיל כזה ללא שום מחלות רקע הגיע לידי סכנה..משא"כ נשים עוברות מעשים שבכל יום שמגיעים לידי סכנה בחוסר נוזלים וכדו'
שאלתי כמה מו"צ ולא קיבלתי תשובה ברורה בנושא
אשמח אם יחכמוני בזה..
התשובה היא מאוד פשוטה:
מי שע"פ תורה מוגדר כ"חולה" - פטור מן הצום מתקנת חכמים.
מי שע"פ תורה מוגדרת כ"מעוברת" ו/או "מניקה" - עדיין חייבת בצום כתקנת חכמים.
והשאלה היא האם "חולה א סימפטומטי" נחשב "חולה" על פי תורה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 378 אורחים