איתא בשו''ע סי' רע''א סעי' י''א וז''ל אם אין לו אלא כוס אחד, מקדש בו בלילה ואינו טועם ממנו, שלא יפגימנו, אלא שופך ממנו לכוס אחר וטועם יין של קידוש מהכוס השני, ולמחר מקדש במה שנשאר בכוס ראשון עכ''ל
הרי מפורש שא''צ לשתות מהכוס שעשה בה קידוש ומותר לשפוך מהכוס של קידוש לכוס שני ולשתות מהכוס השני
ואך התם איירי שאין לו עצה אחרת, ויש לעי' היכא שיש לו עצה אחרת אם יש איזה ענין להדר לשתות מהכוס של קידוש [ולא מצאתי מקור לזה, ואך שמעתי שיש מקפידים ע''ז]