אילו מיני דיבורים?! בפירוש אמרו רבותינו 'לעולם ישלים אדם פרשיותיו עם הציבור'!איתן נוי כתב:לפי פשט השו"ע אין ענין של השלמות.
ביקורת תהיה כתב:אילו מיני דיבורים?! בפירוש אמרו רבותינו 'לעולם ישלים אדם פרשיותיו עם הציבור'!איתן נוי כתב:לפי פשט השו"ע אין ענין של השלמות.
סדנא דארעא כתב:קריאת שמו"ת של קטן מועילה.
דבר אל הקיר.איתן נוי כתב:נכון מאוד שזו לשון הגמ', אך בלשון השו"ע אין לשון השלמה.
ביקורת תהיה כתב:באר לנו תחילה את טיבו של החיוב להשלים את הפרשיות עם הצבור, ולאחר מכן נוכל להתייחס אל השאלה שהעלית.
כל עצמה של השאלה מבוססת על חיוב ההשלמה המוזכר בדברי חכמינו:איתן נוי כתב:עכשיו הבנתי את הדגש על המילה השלמה.
נשמע מסטול.דלכאורה אל"ה לא יתקיים בו "לעולם ישלים אדם פרשיותיו עם הציבור".
איתן נוי כתב:אכן לא ברור שיש חיוב ממש בעניין קריאת שמו"ת
אין חיוב?
אז על מה כתב השו"ע: "אף על פי שאדם שומע כל התורה כולה כל שבת בצבור, חייב לקרות לעצמו בכל שבוע פרשת אותו השבוע שנים מקרא ואחד תרגום אפילו עטרות ודיבן".
בעניין ההשלמה אין חיוב לחלק מהפוסקים אך בעניין הקריאה אין החי מכחיש את החי.
ויכוח מיותר.
ליתר דיוק: הרמב"ם ז"ל (הל' תפלה פי"ג הכ"ה) הוא דנקט הכי, והרב"י משך אחריו.דורש טוב לעמו כתב: . . השו"ע עפ"י זה נקט לשון 'חייב' . .
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 39 אורחים