שמואל דוד כתב:ראיתי במשנה ברורה שאסור לקפל טלית בשבת על הקפלים, ובערוך השולחן כתב לימוד זכות על אותן האנשים המקפלים על הקפלים.
האם יש למישהו עוד מראה מקומות בזה,
ומה דעת פוסקי זמנינו
אמיר כרמי כתב:המגן אברהם והמשנ"ב מביאים שמהרי"ל היה מקפל את הטלית ישר במוצאי שבת כדי להתעסק במצווה(דרך אגב מה המצווה בזה?) ומשמע שלא היו מקפלים בשבת.
אמיר כרמי כתב:המגן אברהם והמשנ"ב מביאים שמהרי"ל היה מקפל את הטלית ישר במוצאי שבת כדי להתעסק במצווה(דרך אגב מה המצווה בזה?) ומשמע שלא היו מקפלים בשבת.
המצווה היא להתעסק בכבוד חפץ של מצווה.
א' זעירא כתב:אין כל מצווה להתעסק בכבוד מצווה, והדברים הוצאו מהקשרם. כוונת מהרי"ל היתה שיש להתחיל את השבוע בהתעסקות בענייני מצוה ולא בהתעסקות בענייני חולין. כלומר, לסדר לראשונה את חפצי המצווה שלא היינו יכולים לסדר בשבת.]
א' זעירא כתב:אין כל מצווה להתעסק בכבוד מצווה, והדברים הוצאו מהקשרם. כוונת מהרי"ל היתה שיש להתחיל את השבוע בהתעסקות בענייני מצוה ולא בהתעסקות בענייני חולין. כלומר, לסדר לראשונה את חפצי המצווה שלא היינו יכולים לסדר בשבת.
===
אגב הסגולה לשלום בית:
לא מצאתי לסגולה זו שום מקור מוסמך, והלקטנים מציינים לספר טעמי המנהגים שהביא שזה סגולה לאריכות ימיה של האשה (ועשיית הסגולה גופה תורמת כנראה לשלום-הבית)
ואגב דאגב:
ככל הנראה גרם הפצת העניין הסגולי להשכחת הטעם המקורי של עניין קיפול הטלית במוצ"ש, עד שהיו שהבינו שעניין קיפול הטלית לא נועד כי אם בשביל שלום-בית, ולאחר פטירתה אין צריכים להתעסק תחילה בדברי מצוה והגרשז"א נהג כן בפועל (ומסתמא עסק במצוות מיד במוצ"ש, ולא היה צריך להתעסק בחפצי מצוה)
בסדר כתב:שמואל דוד כתב:ראיתי במשנה ברורה שאסור לקפל טלית בשבת על הקפלים, ובערוך השולחן כתב לימוד זכות על אותן האנשים המקפלים על הקפלים.
האם יש למישהו עוד מראה מקומות בזה,
ומה דעת פוסקי זמנינו
באמת אפי' אם לא יהיה איסור מטעם הקיפול הרי יש בו משום הכנה לשבת הבא, אבל בשו"ת שלמת חיים להגרי"ח זוננפלד זצ"ל (סי' ע"ד) מתיר בזה
שמואל דוד כתב:ראיתי במשנה ברורה שאסור לקפל טלית בשבת על הקפלים, ובערוך השולחן כתב לימוד זכות על אותן האנשים המקפלים על הקפלים. האם יש למישהו עוד מראה מקומות בזה,
ומה דעת פוסקי זמנינו
הא לחמא עניא כתב:בסדר כתב:שמואל דוד כתב:ראיתי במשנה ברורה שאסור לקפל טלית בשבת על הקפלים, ובערוך השולחן כתב לימוד זכות על אותן האנשים המקפלים על הקפלים.
האם יש למישהו עוד מראה מקומות בזה,
ומה דעת פוסקי זמנינו
באמת אפי' אם לא יהיה איסור מטעם הקיפול הרי יש בו משום הכנה לשבת הבא, אבל בשו"ת שלמת חיים להגרי"ח זוננפלד זצ"ל (סי' ע"ד) מתיר בזה
ישנה אפשרות להעלות או להעתיק הלשון מהספר שלמת חיים סי' ע"ד ???
דעת_האברך כתב:האם יש מקור למנהג שדווקא האשה מקפלת את הטלית של בעלה במוצאי שבת?
שמואל דוד כתב:אמיר כרמי כתב:המגן אברהם והמשנ"ב מביאים שמהרי"ל היה מקפל את הטלית ישר במוצאי שבת כדי להתעסק במצווה(דרך אגב מה המצווה בזה?) ומשמע שלא היו מקפלים בשבת.
שמעתי שקיפול טלית במוצ"ש הוא סגולה לשלום בית
קו ירוק כתב:לא חבל. סגולות עשו לרפואה, לחכמה, לשינה..
ולשלום בית - שימת לב ..
שמואל דוד כתב:ראיתי במשנה ברורה שאסור לקפל טלית בשבת על הקפלים, ובערוך השולחן כתב לימוד זכות על אותן האנשים המקפלים על הקפלים.
האם יש למישהו עוד מראה מקומות בזה,
ומה דעת פוסקי זמנינו
בסדר כתב:באמת אפי' אם לא יהיה איסור מטעם הקיפול הרי יש בו משום הכנה לשבת הבא ---
ארזי ביתר כתב:שמעתי מאדם נאמן בשם הגרח"פ שיינברג זצ"ל, שבטלית חדשה [שלא עברה כביסה וגיהוץ] מותר לקפל כרגיל.
שבטיישראל כתב:ארזי ביתר כתב:שמעתי מאדם נאמן בשם הגרח"פ שיינברג זצ"ל, שבטלית חדשה [שלא עברה כביסה וגיהוץ] מותר לקפל כרגיל.
והגרח"פ לא גילה סודו בזה לאיש הנאמן המדובר שזה הלכה מפורשת בשו"ע שבגד לבנה שטרם כובסה מעולם מותר לקפלה בשבת ?!
שבטיישראל כתב:הגיהוץ של היום לא כמו הגיהוץ של חז"ל
אמיר כרמי כתב:המגן אברהם והמשנ"ב מביאים שמהרי"ל היה מקפל את הטלית ישר במוצאי שבת כדי להתעסק במצווה(דרך אגב מה המצווה בזה?) ומשמע שלא היו מקפלים בשבת.
-אם כן כולם מסכימים שאין שום מקור לסגולה הזאת? חבל...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 338 אורחים