טוב כתב:כתוב במשנה שיש עשר קדושות מדוע לא מונים קדושת המזבח?
קו ירוק כתב:שאין עולין עליו במעלות משום גילוי ערווה (גם על המזבח גופו), משא"כ אפילו בין האולם ולמזבח או במעלות המנורה.
קו ירוק כתב:זה לא דין בבניית מזבח אלא דין של 'ולא תעלה במעלות על מזבחי'.
ואף שהתייחד בכך, יש קדושות גדולות ממנו.
גם לא ברור לי שמזבח נקרא כלי, בפרט שמזבח שנעקר מקטירים קטורת במקומו, וא"כ יתכן שייאסר לפסוע שם פסיעה גסה הקרובה לגילוי ערווה, כמו במזבח עצמו.
דווקא המזבח הפנימי, אבל המזבח החיצון, אף אם נפגם בלבד - כל הקדשים שנשחטו שם פסולין.קו ירוק כתב:מזבח שנעקר מקטירים קטורת במקומו.
קו ירוק כתב:צפון זה דין בהקרבה, ולא בקדושת מקום, כמו שהקטרה וניסוך בפתח אהל מועד זה לא מצד קדושת מקום.
שהרי לא לא נמנתה קדושת צפון עזרה לחודה. אלא עזר"י, עזר"כ, בין האולם ולמזבח.
וגם לפי רב יהודה שהזכרת, להקטרה ולא לדמים. ומקום המזבח מקודש טפי מקרקע עזרה כולה.
ביקורת תהיה כתב:דווקא המזבח הפנימי, אבל המזבח החיצון, אף אם נפגם בלבד - כל הקדשים שנשחטו שם פסולין.קו ירוק כתב:מזבח שנעקר מקטירים קטורת במקומו.
טעות.קו ירוק כתב:דוקא נפגם.
קו ירוק כתב:זה לא דין בבניית מזבח אלא דין של 'ולא תעלה במעלות על מזבחי'.
ואף שהתייחד בכך, יש קדושות גדולות ממנו.
גם לא ברור לי שמזבח נקרא כלי, בפרט שמזבח שנעקר מקטירים קטורת במקומו, וא"כ יתכן שייאסר לפסוע שם פסיעה גסה הקרובה לגילוי ערווה, כמו במזבח עצמו.
ז"ל התוספות בפרק קדשי קדשים שם: וְאֵין לְתָרֵץ דְּרַבִּי יוֹחָנָן כְּרַבִּי יְהוּדָה [סְבִירָא לֵהּ] דְּשָׁרֵי לְהַקְטִיר בְּרִצְפַת הָעֲזָרָה, דְּלָא מִסְתַּבַּר דְּלִישְׁרֵי רַבִּי יְהוּדָה בְּשָׁעָה שֶׁהַמִּזְבֵּחַ פָּגוּם, אֶלָּא בְּשָׁעָה שֶׁהַמִּזְבֵּחַ כָּשֵׁר.קו ירוק כתב:הרי גם חוץ למזבח מקטירים בכל העזרה לדעת רבי יהודה שם.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 204 אורחים