יוצא פוניבז' כתב:ברכת אלקי נשמה היא הברכה הראשונה אחרי שמתעוררים, ענט"י היא כמעט אחרונה, עי' גמ' ברכות ס ע"ב.
יוצא פוניבז' כתב:לגוף דברי הראב"ד עי' אבודרהם שהק' שהרי צריך לשוח קודם תשה"מ
איש חסידות והלכה כתב:ומה אם ברכת אשר יצר אותה מברכים קודם אלוקי נשמה.
איש חסידות והלכה כתב:או ששמא הוא נחשב לברכה אחת ואינו מפסיק. וקצת נשמע שהראב"ד חולק ע"ז.
איש חסידות והלכה כתב:בגוף העניין ששינה אינה נחשבת להפסק אשמח אם תביאו ראיות. תודה רבה.
שעת הכושר כתב:בקונטרס שפורסם כעת ע"י בתי ההוראה של הגרש"צ רוזנבלט, מישהו כתב על הנושא הזה. כדאי לבדוק אם יש הוספות.
חיים שאול כתב:יוצא פוניבז' כתב:ברכת אלקי נשמה היא הברכה הראשונה אחרי שמתעוררים, ענט"י היא כמעט אחרונה, עי' גמ' ברכות ס ע"ב.
זה נכון שבגמ׳ זה מופיע כמעט אחרון אבל אם נט"י משום נקיות א"כ מיד צריך ליטול לפני שמברך אלוהי נשמה (אני כותב שלא מתוך עיון בסוגיא)יוצא פוניבז' כתב:לגוף דברי הראב"ד עי' אבודרהם שהק' שהרי צריך לשוח קודם תשה"מ
זה רק אי נימא שמברכין המפיל לפני תה"מ
יוצא פוניבז' כתב:א. בזמנם לא הקפידו לברך בידים נקיות, עי' רא"ש שם שלא תקנו נט"י אלא לק"ש ותפילה
יוצא פוניבז' כתב:ב. לגבי המפיל לפני או אחרי, עי' גם באבודרהם שפי' בברכת המפיל תהא מטתי שלימה לפניך, "אם אשמש מטתי יהיה הולד ההווה שלם בעבודתך" וכעי"ז בעוד ראשונים, וכמדו' שהיעב"ץ כבר עורר בכך שהברכה צריכה להיות לפני. (אף שיש מקום לדחות דהיו משמשין באמצע הלילה אחר שישנו מקצתו ואין חשש הפסק בין המפיל לשינה).
חיים שאול כתב:הגרנ"ק שליט"א הורה שלאחר שעה שלא נרדם אפשר כבר לדבר כי כבר אין לזה שייכות לשינה
במסתרים כתב:חיים שאול כתב:הגרנ"ק שליט"א הורה שלאחר שעה שלא נרדם אפשר כבר לדבר כי כבר אין לזה שייכות לשינה
למה לא הזהירו הפוסקים שיברך כמה שאפשר סמוך לשיעור תחטפנו שינה?
במסתרים כתב:חיים שאול כתב:הגרנ"ק שליט"א הורה שלאחר שעה שלא נרדם אפשר כבר לדבר כי כבר אין לזה שייכות לשינה
האם גם ברכת המעביר שנה חייב לברך מיד שניעור?
צביב כתב:מו''ר שאל על מש''כ בספר מחשבות בעצה או''ח סימן ד'
למה ירחץ פניו בבוקר.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 305 אורחים