אליהו עזריאל כתב:כחול הים כתב:לכאורה מצוה דרבנן כי בפשיטות אין שום משמעות לשליח במה שנשלח לעשות למשלח מצוה דאורייתא.
ושוב ראיתי בבית אפרים חושן משפט סימן ס"ז דיון האם השכר במצוה שתלויה במעשה ולא בחלות של השליח או של המשלח וא"כ יש להסתפק כנ"ל ואם השכר לשליח לכאו הביאור שהוא חלק מקיום מצוה דאורייתא וא"כ דאורייתא קודם.
עיין במנחת חינוך במצוה תריג מצות ועתה כתבו לכם שכתב ששליחות אדם כמותו לעניין כתיבת ס"ת, וא"כ בוודאי שלשליח יש מצוה דאורייתא לכתוב עכשיו היות שהמשלח עשה אותו שליח.
לא הבנתי מה ראית במנחת חינוך? שיש שליחות על מצוה של מעשה ולא של חלות ? פשוט הדבר לכאורה. בדיקת חמץ נר חנוכה ורבים אחרים.
האם המנח כתב שהשכר לשליח ולא למשלח?
ההנחה שלי היא שהספק שלך תלוי בשאלה למי השכר שבזה כלול מי הוא המקיים המצוה אם למשלח כמו שפשוט לכמה אחרונים בשות בית אפרים הנ"ל אם כן לכאורה אין כלל מצוה להיות שליח.
באר דבריך.