זה דיוק יפה.
אבל אפשר לדחותו בנקל. שעיקר כוונת הבית שמואל לומר שברחיצת ידים והצעת המיטה וכדומה גם הרשב"א לא פליג לכן הדגיש שמיד ליד כן מותר ואה"נ שזה מותר גם לשיטה הראשונה.
יש לכאורה לחזק ראייתך שבשיטת המקילים דהוא הרשב"א לא נזכר כלל אכילה עמה בקערה אלא הושטת כלי, וא"כ מדהעמיד הרמ"א את שיטת הרשב"א כחולק על הבנימין זאב שאסר אכילה בקערה (ולא נזכר בדבריו הושטה מידו לידה) מוכח דס"ל שהושטה ואכילה בקערה שווין.אליהו עזריאל כתב:רואים שהבית שמואל מפרש מה הכוונה של ויש מקילין דהיינו שלא להושיט מידו לידה, וא"כ מה המחמירין דהיינו השיטה הראשונה ברמ"א שגם את זה אוסרים באישה זרה
זנב לשועלים כתב:יש לכאורה לחזק ראייתך שבשיטת המקילים דהוא הרשב"א לא נזכר כלל אכילה עמה בקערה אלא הושטת כלי, וא"כ מדהעמיד הרמ"א את שיטת הרשב"א כחולק על הבנימין זאב שאסר אכילה בקערה (ולא נזכר בדבריו הושטה מידו לידה) מוכח דס"ל שהושטה ואכילה בקערה שווין.אליהו עזריאל כתב:רואים שהבית שמואל מפרש מה הכוונה של ויש מקילין דהיינו שלא להושיט מידו לידה, וא"כ מה המחמירין דהיינו השיטה הראשונה ברמ"א שגם את זה אוסרים באישה זרה
אמנם המעיין בדרכי משה יראה דדא בורכא כי הוא שינה בהעתקת הרשב"א מהושטת כלי להושטת הכוס ומוכח שם דכוונתו למזיגת הכוס דהוא דבר של חיבה, אך בדעת הב"ש לפענ"ד אפשר שצדקו דבריך.
ומ"מ ודאי שמסקנת הרמ"א להקל באכילה עמה בקערה כ"ש דמותר בהושטה.
אוצר החכמה כתב:זה דיוק יפה.
אבל אפשר לדחותו בנקל. שעיקר כוונת הבית שמואל לומר שברחיצת ידים והצעת המיטה וכדומה גם הרשב"א לא פליג לכן הדגיש שמיד ליד כן מותר ואה"נ שזה מותר גם לשיטה הראשונה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 482 אורחים