אריה מרדכי כתב:יהודה בן יעקב כתב:גם אם אין כאן רבית בין השותף החדש לישן, אך הוא פורע את חיוב הרבית על ההלואה שהשותף הקודם לקח והתחייב, ויש לזה דין רבית גמורה במה שפורע את חוב הרבית של הלוה למלוה.
זאת מנין לך? ידוע מה שדנו האחרונים בכל פורע חובו של חבירו אם הוא מדין מחילה או מדין עבד כנעני. ואם הוא מדין מחילה מה בכך שפרע את החוב עבור חבירו והמלוה מחל.
לא הבנתי בדיוק מה השאלה, אם אתה טוען שהשותף החדש הוא בעצם לוה מהשותף הראשון, ומשלם בעבורו הקרן והריבית, ואעפ"כ אין כאן ריבית מלוה למלוה כיון שהמלוה אינו אלא מוחל החוב, זה נסתר מסי' קעג סעיף ד, שאם לא שאפשר למכור חוב היה בזה איסור ריבית במה שהלוה ישלם לקונה יותר ממה שהלוהו המלוה, וכן מדינא דרמ"א שם.