הודעהעל ידי אוהב עמו » ד' ינואר 02, 2019 2:27 pm
לכאוה מנעץ בו קיסם אין להביא ראיה שהרי שם הוא נראה כשלם, ובאמת אם אינו נראה כשלם לא מועיל, משא"כ בנידון דידן שנראה כחסר שהרי בולט הדבר שנעצו בו קיסם.
כמדומה שיש מחלוקת בין פוסקי דורנו האם חסרון מועט כמו שמצוי נקלף או מחמת התחברות החלות בתנור נחשב חסרון או לא, והגרשז"א הוא מהמקילים כמו שציין הרב עושה חיל.
אולם גם למחמירים על שלימות, יש לדון בקיסם שלא יוצר חסרון אלא דוחק את הפת פנימה, וכמדומה שגבי אתרוג לא חשיב חסר, וא"כ ה"ה בנידו"ד.