מאיר סובל כתב:אין ריבית אלא מה שבא מיד לווה ליד מלוה.
הלווית להם פעם משהו? מסתמא לא.
זו תביעת נזיקין וכדומה. (שאף תחילת פרעון ואזקפי' במלווה לא היה). ולא על גביה מיותרת, שיכולה להיות כהלוואה, כי אז לא היו עושים "תביעה ייצוגית". זה על איזה שירות שהבטיחו ולא נתנו, או לא עמדו בכללי משרד התקשורת במשהו, וכדומה. אפילו לא "נזיקין" כמשמעות ההלכה. א"כ זו כמתנה בעלמא, פיצוי. ואין סיבה לחשש.
אִיךְ-מֶיְין כתב:מאיר סובל כתב:אין ריבית אלא מה שבא מיד לווה ליד מלוה.
הלווית להם פעם משהו? מסתמא לא.
זו תביעת נזיקין וכדומה. (שאף תחילת פרעון ואזקפי' במלווה לא היה). ולא על גביה מיותרת, שיכולה להיות כהלוואה, כי אז לא היו עושים "תביעה ייצוגית". זה על איזה שירות שהבטיחו ולא נתנו, או לא עמדו בכללי משרד התקשורת במשהו, וכדומה. אפילו לא "נזיקין" כמשמעות ההלכה. א"כ זו כמתנה בעלמא, פיצוי. ואין סיבה לחשש.
מי שגנב ממני כסף ומחזירו בתוספת ריבית אין ע"ז איסור?
מאיר סובל כתב:לא צריך להגיע לקבלו עלייהו וכו', הרי לא מדובר שהמקבל דרש זאת מהם, הם החליטו לפצותו.
לא עניינו מה סיבתם שהם החליטו על הפיצוי.
קראקובער כתב:רוב בעלי מניות הם בכלל יהודים? זה לא בבעלות חברה צרפתית?
שמש כתב:מאיר סובל כתב:לא צריך להגיע לקבלו עלייהו וכו', הרי לא מדובר שהמקבל דרש זאת מהם, הם החליטו לפצותו.
לא עניינו מה סיבתם שהם החליטו על הפיצוי.
אה"נ וכפי שציינתי בראשית דברי. רק באתי להוסיף שאפילו היה תובע מהם את הפיצוי זה מותר.
חיימשה כתב:שמש כתב:מאיר סובל כתב:לא צריך להגיע לקבלו עלייהו וכו', הרי לא מדובר שהמקבל דרש זאת מהם, הם החליטו לפצותו.
לא עניינו מה סיבתם שהם החליטו על הפיצוי.
אה"נ וכפי שציינתי בראשית דברי. רק באתי להוסיף שאפילו היה תובע מהם את הפיצוי זה מותר.
זה לא נכון, כי חייבו אותם בבית משפט, ורין זה מרצונם.
אמנם אע"פ שעפ''ר רוב זה נעשה בדרך של פשרה, עדיין הפשרה נעשית באיום בית המשפט.
לגופו של עניין אני התייעצתי עם דיין מומחה והתיר בשופי, וכנל, שכל פעילום מכח רישיון, וע"כ קיבלו עלייהו.
חיימשה כתב:שמש כתב:מאיר סובל כתב:לא צריך להגיע לקבלו עלייהו וכו', הרי לא מדובר שהמקבל דרש זאת מהם, הם החליטו לפצותו.
לא עניינו מה סיבתם שהם החליטו על הפיצוי.
אה"נ וכפי שציינתי בראשית דברי. רק באתי להוסיף שאפילו היה תובע מהם את הפיצוי זה מותר.
זה לא נכון, כי חייבו אותם בבית משפט, ורין זה מרצונם.
אמנם אע"פ שעפ''ר רוב זה נעשה בדרך של פשרה, עדיין הפשרה נעשית באיום בית המשפט.
לגופו של עניין אני התייעצתי עם דיין מומחה והתיר בשופי, וכנל, שכל פעילום מכח רישיון, וע"כ קיבלו עלייהו.
אִיךְ-מֶיְין כתב:חיימשה כתב:שמש כתב:מאיר סובל כתב:לא צריך להגיע לקבלו עלייהו וכו', הרי לא מדובר שהמקבל דרש זאת מהם, הם החליטו לפצותו.
לא עניינו מה סיבתם שהם החליטו על הפיצוי.
אה"נ וכפי שציינתי בראשית דברי. רק באתי להוסיף שאפילו היה תובע מהם את הפיצוי זה מותר.
זה לא נכון, כי חייבו אותם בבית משפט, ורין זה מרצונם.
אמנם אע"פ שעפ''ר רוב זה נעשה בדרך של פשרה, עדיין הפשרה נעשית באיום בית המשפט.
לגופו של עניין אני התייעצתי עם דיין מומחה והתיר בשופי, וכנל, שכל פעילום מכח רישיון, וע"כ קיבלו עלייהו.
על המקרה דנן של אורנג'?
שמש כתב:חיימשה כתב:שמש כתב:מאיר סובל כתב:לא צריך להגיע לקבלו עלייהו וכו', הרי לא מדובר שהמקבל דרש זאת מהם, הם החליטו לפצותו.
לא עניינו מה סיבתם שהם החליטו על הפיצוי.
אה"נ וכפי שציינתי בראשית דברי. רק באתי להוסיף שאפילו היה תובע מהם את הפיצוי זה מותר.
זה לא נכון, כי חייבו אותם בבית משפט, ורין זה מרצונם.
אמנם אע"פ שעפ''ר רוב זה נעשה בדרך של פשרה, עדיין הפשרה נעשית באיום בית המשפט.
לגופו של עניין אני התייעצתי עם דיין מומחה והתיר בשופי, וכנל, שכל פעילום מכח רישיון, וע"כ קיבלו עלייהו.
לא הבנתי, אתה כותב 'זה לא נכון' ואח"כ שהתייעצת עם דין שהתיר בשופי מהטעם שכתבתי?
אא"כ אתה מתכוון למ"ש הרב סובל ש'הם החליטו לפצותו' שאין זה מרצונם, אמנם לע"ד זה לא משנה אם זה מרצונם או לא אלא עצם ההגדרה של זה כ'פצוי' ולא כהשבת חוב (ולכך נ"ל שהתכוון גם סובל) ואה"נ גם מצד שפועלים מכוח החוק יש להתיר גם בלי זה.
חיימשה כתב:זה לא נכון עובדתית שהם מפצים מרצונם, בשום מקרה. יתכן, אך אין זה משנה לעצם הדין שאין כאן חשש ריבית.
התייעצתי עם דיין על הגשת תביעה ייצוגית נגדם במקרה אחר וזו התשובה שקיבלתי. שהיא גם מה שכתבתי לעיל (וכתבת ע"ז 'לא נכון'...).
דר''א, לא מובן לי מנין להרב סובול שלא מדובר בתביעה על גביית יתר. איני יודע, אך לכאורה גם בגביית יתר יש לדון אם ההחזר הוא בתור השבת חוב עם הצמדה וריבית או כפיצוי כללי על העוול שנעשה (שזה מה שעושים בד"כ ולעתים אף מחייבים למכור מוצר/שירות דומה במחיר מוזל לכלל האוכלוסיה כדי לפצות ע"כ).
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 408 אורחים