אש משמים כתב:עלה בידי בעבר שיש שני עניינים בזה שמפסיק בינו לשכינה וגם שמבטל כוונתו וצודק הרב 'כדכד'.
הפשטן כתב:אש משמים כתב:עלה בידי בעבר שיש שני עניינים בזה שמפסיק בינו לשכינה וגם שמבטל כוונתו וצודק הרב 'כדכד'.
זה לא צריך "לעלות בידך" כי זה משנ"ב מפורש סי' קב ס"ק טו.
אבל מזה - שאותם שכבר היו ישובים שם - רשאים להמשיך ולשבת שם גם אחרי שמישהו בא בגבולם להתפלל בתוך ד' אמותיהם, אע"פ שהם מפסיקים בינו לשכינה, משמע לכאורה ששייך שימחל על זה שהם מפסיקים בינו לשכינה.
השאלה שלי היא האם יש ראי' ברורה להכריע האם הוא רשאי למחול אם הם באו בגבולו רק אחרי שהוא התחיל להתפלל.
אש משמים כתב:על הפסק בינו לשכינה לא שייך מחילה.
יניק וחכים כתב:בדעת נוטה התיר מרן הגר"ח באם אומר שמפריע לו יותר שממתינים לו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 520 אורחים