עושה חיל כתב:הרשב"ם בריש ספר דברים לומד פשט הכתוב - בעבר הירדן במדבר בערבה וכו', אלו שמות של מקומות, והפסוק בא לציין את מיקום דברי משה (ספר דברים) כמו במקומות רבים בתורה.
ובפירוש - "מול סוף" פירש הרשב"ם: "שים סוף מתחיל ממזרח ארץ ישראל, שנאמר: ושתי את גבלך מים סוף עד ים פלשתים וגו' כלומר, ממזרח ועד מערב והוא ים המלח שכתוב בגבול קרן מזרחית דרומית באלה מסעי וגם בפ' ואתחנן - וכל הערבה עבר הירדן מזרחה ועד ים הערבה - וזהו ים סוף שאצל ערבות מואב".
מה הפשט?
(גם ראייתו מ'ושתי את גבולך וכו', לכאו' שם מדובר גם - מהמדבר עד הנהר - גבולות לעתיד לבא)
דרך ישרה כתב:הרמב"ם כידוע קורא לים התיכון ים המלח
קו ירוק כתב:דרך ישרה כתב:הרמב"ם כידוע קורא לים התיכון ים המלח
?
ומהם ענינים רשמתים בהיותי על גבי אוניות ב'אלבחר אלמאלח'
עושה חיל כתב:הרשב"ם בריש ספר דברים לומד פשט הכתוב - בעבר הירדן במדבר בערבה וכו', אלו שמות של מקומות, והפסוק בא לציין את מיקום דברי משה (ספר דברים) כמו במקומות רבים בתורה.
ובפירוש - "מול סוף" פירש הרשב"ם: "שים סוף מתחיל ממזרח ארץ ישראל, שנאמר: ושתי את גבלך מים סוף עד ים פלשתים וגו' כלומר, ממזרח ועד מערב והוא ים המלח שכתוב בגבול קרן מזרחית דרומית באלה מסעי וגם בפ' ואתחנן - וכל הערבה עבר הירדן מזרחה ועד ים הערבה - וזהו ים סוף שאצל ערבות מואב".
מה הפשט?
(גם ראייתו מ'ושתי את גבולך וכו', לכאו' שם מדובר גם - מהמדבר עד הנהר - גבולות לעתיד לבא)
עושה חיל כתב:היכן הרש"י?
א.ה כתב:[code][/code]עושה חיל כתב:היכן הרש"י?
בראשית יד, ג
עושה חיל כתב:הרשב"ם בריש ספר דברים לומד פשט הכתוב - בעבר הירדן במדבר בערבה וכו', אלו שמות של מקומות, והפסוק בא לציין את מיקום דברי משה (ספר דברים) כמו במקומות רבים בתורה.
ובפירוש - "מול סוף" פירש הרשב"ם: "שים סוף מתחיל ממזרח ארץ ישראל, שנאמר: ושתי את גבלך מים סוף עד ים פלשתים וגו' כלומר, ממזרח ועד מערב והוא ים המלח שכתוב בגבול קרן מזרחית דרומית באלה מסעי וגם בפ' ואתחנן - וכל הערבה עבר הירדן מזרחה ועד ים הערבה - וזהו ים סוף שאצל ערבות מואב".
מה הפשט?
(גם ראייתו מ'ושתי את גבולך וכו', לכאו' שם מדובר גם - מהמדבר עד הנהר - גבולות לעתיד לבא)
רש"י שמות פרק י פסוק יט
ימה סוף - אומר אני שים סוף היה מקצתו במערב כנגד כל רוח דרומית וגם במזרח של ארץ ישראל, לפיכך רוח ים תקעו לארבה בימה סוף כנגדו. וכן מצינו לענין תחומין שהוא פונה לצד מזרח, שנאמר (שמות כג לא) מים סוף ועד ים פלשתים, ממזרח למערב, שים פלשתים במערב היה, שנאמר בפלשתים (צפניה ב ה) יושבי חבל הים גוי כרתים:
לייטנר כתב:'ים', במקרה זה, יכול להתפרש גם כ'ימין'.
לייטנר כתב:סוף פיהמ"ש:ומהם ענינים רשמתים בהיותי על גבי אוניות ב'אלבחר אלמאלח'
(הרב קאפח תרגם 'הים הגדול' בניוגד לנדפס ("ים המלח"), וראה את דברי הרד"ל התוהה האם יש להגיה בדברי הרמב"ם 'הים הגדול' או שכשאומרים בלשון ערבי 'אל מלח' הכוונה לים הגדול ועד היום נקרא כך ים התיכון).
עקביה כתב:מה בכך שהקדמונים לא ממש הכירו את מפת א"י?
מלבי"ם ירמיהו פרק יג
(ג - ד) ויהי דבר ה', קח את האזור. אחר שנתלכלך ע"י שלא בא במים ולא היה עוד לכבוד אל הנושאו, צוהו ה' לטמנו בפרת בנקיק הסלע. והנמשל שאחר שלא שמעו דברי ה' ותוכחותיו ומצואתם לא רחצו, ולא היה האזור ראוי שיאפד ה' בו, הלכו לפרת שדרך שם הולכים למצרים ושם טמנו א"ע בנקיק הסלע, והוא מליצה על שחפרו פניהם בטמון, כמ"ש (ישעיה ל, ה) כל הוביש על עם לא יועילו למו, והיה כאזור הנשחת, וא"ל את האזור אשר קנית אשר על מתניך, ר"ל שני הקשורים שיש לו עם האזור, א] מצד הקנין, ב] מצד הדבוק שהוא על מתניך, תקח ותסיר ממך, כי נגד הקנין שהיו לי לעם עבדי הם אשר הוצאתי אותם מארץ מצרים, הם הלכו פרתה ושבו להיות עבדי פרעה. ונגד אשר על מתניך שלבשתים לתהלה לשם ולתפארת טמנו א"ע בנקיק הסלע:
עקביה כתב:לייטנר כתב:'ים', במקרה זה, יכול להתפרש גם כ'ימין'.
יש מקום בתנ"ך בו ידוע שכך הוא? אחרת קשה לחדש כך כאן.
לייטנר כתב:עקביה כתב:לייטנר כתב:'ים', במקרה זה, יכול להתפרש גם כ'ימין'.
יש מקום בתנ"ך בו ידוע שכך הוא? אחרת קשה לחדש כך כאן.
תהילים קז ג
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 332 אורחים