מיכאל וויינשטאק כתב:לשאלתך אין לי להוסיף כעת
אבל מעניין לי לידע לאיזה סוגיא נוגע אם רחב''ד היה כהן או לא ?
יאיר כתב:http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=11368
http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?Id=11369
מיכאל וויינשטאק כתב:אגב: מישהו יודע מה זה קאצ'קלע ובאיזה לשון הוא זה ?
מחולת המחנים כתב:לכאורה יש להוכיח מגמ' (חולין דף קל"ד ע"ב) "והכהן הגדול מאחיו, שיהא גדול מאחיו בנוי בחכמה ובעושר, אחרים אומרים מנין שאם אין לו שאחיו הכהנים מגדלין אותו, תלמוד לומר והכהן הגדול מאחיו, גדלהו משל אחיו".
הרי מוכח שיתכן שיהיה כהן הדיוט עני והתורה מצוה על הכה"ג "גדלהו משל אחיו".
מחולת המחנים כתב:לכאורה יש להוכיח מגמ' (חולין דף קל"ד ע"ב) "והכהן הגדול מאחיו, שיהא גדול מאחיו בנוי בחכמה ובעושר, אחרים אומרים מנין שאם אין לו שאחיו הכהנים מגדלין אותו, תלמוד לומר והכהן הגדול מאחיו, גדלהו משל אחיו".
הרי מוכח שיתכן שיהיה כהן הדיוט עני והתורה מצוה על הכה"ג "גדלהו משל אחיו".
קאצ'קלה כתב:ראיתי מי שמביא ראיה שר' חנינא בן דוסא לא היה כהן, מעובדת היותו עני. לדעת המחבר ההוא, אם היה רחב"ד כהן, הרי היה מקבל כ"ד מתנות כהונה ולא היה עני!
אבל לענ"ד אין הדברים מוכרחים.
האם יש ביד מי להביא סיוע או דחייה לראיה שכזו?
קאצ'קלה כתב:ראיתי מי שמביא ראיה שר' חנינא בן דוסא לא היה כהן, מעובדת היותו עני. לדעת המחבר ההוא, אם היה רחב"ד כהן, הרי היה מקבל כ"ד מתנות כהונה ולא היה עני!
אבל לענ"ד אין הדברים מוכרחים.
האם יש ביד מי להביא סיוע או דחייה לראיה שכזו?
והיכן מצינו בר' חנינא בן דוסא שהיה כהן? ובברכות (יז:), תענית (כד:), חנינא בני די לו בקב חרובין מערב שבת לערב שבת. ובתענית שם, אמרה לו אשתו עד אימת ניזול ונצטער כולי האי. ואם היה כהן, קשה, אמאי היה עני כל כך, הלא היו לו כ"ד מתנות כהונה!
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 362 אורחים