בברכה המשולשת כתב:הכרתי ת"ח אחד, ז"ל, שהיה עושה כן, והסברתי לו (בשיחה אישית בינינו, לא ברבים, כמובן), שאין לעשות כן, אלא יש להשתמש בכל השמות, כי הם כולם שם אחד, והוי כעולה בחצי שם. ואכן, ב"ה הוא קיבל את דבריי.
אלדר בריל כתב:בברכה המשולשת כתב:הכרתי ת"ח אחד, ז"ל, שהיה עושה כן, והסברתי לו (בשיחה אישית בינינו, לא ברבים, כמובן), שאין לעשות כן, אלא יש להשתמש בכל השמות, כי הם כולם שם אחד, והוי כעולה בחצי שם. ואכן, ב"ה הוא קיבל את דבריי.
יש לך מקורות לדבר?
בברכה המשולשת כתב:אלדר בריל כתב:בברכה המשולשת כתב:הכרתי ת"ח אחד, ז"ל, שהיה עושה כן, והסברתי לו (בשיחה אישית בינינו, לא ברבים, כמובן), שאין לעשות כן, אלא יש להשתמש בכל השמות, כי הם כולם שם אחד, והוי כעולה בחצי שם. ואכן, ב"ה הוא קיבל את דבריי.
יש לך מקורות לדבר?
כן. כך מבואר בהלכות גיטין (רח"ל).
שמש כתב: ובכלל מה"ת שיש בעיה לעלות ב'חצי שם' וכי לא יכולים לקרוא בשם המשפחה או כינוי או סתם 'יעמוד שלישי' וכד'?
שמש כתב:ובכלל מה"ת שיש בעיה לעלות ב'חצי שם' וכי לא יכולים לקרוא בשם המשפחה או כינוי או סתם 'יעמוד שלישי' וכד'?
שמש כתב:לכאורה יש לחלק מגט ובכלל מה"ת שיש בעיה לעלות ב'חצי שם' וכי לא יכולים לקרוא בשם המשפחה או כינוי או סתם 'יעמוד שלישי' וכד'?
אוצר החכמה כתב:אתה צריך להוכיח את הטענה הזו. אולי די בשם שרגילים לקרא לו.
אתה יכול לטעון גם שכך נראה לך יותר מסתבר אבל מנין לך הדבר בכזאת פשטות?
קאצ'קלה כתב:מכיר אני שני אברכים (שניהם רחוקים מלהקרא ת"ח) ששלשת השמות שיש להם - הם עליהם לטורח, ועל כן הם מסתירים שנים משמותיהם ונקראים בשם אחד בלבד, גם בשעה שעולים לתורה. וגם אני תמהתי אם שפיר עושים, והאם דין שני השמות הנותרים הם כשמות שנשתקעו.
שניהם מסתירים עובדה זו מאבותיהם, כדי שלא יכעסו עליהם.
בברכה המשולשת כתב:אוצר החכמה כתב:אתה צריך להוכיח את הטענה הזו. אולי די בשם שרגילים לקרא לו.
אתה יכול לטעון גם שכך נראה לך יותר מסתבר אבל מנין לך הדבר בכזאת פשטות?
זכורני שכך ראיתי בשם אחד מהגדולים (ואולי יותר מחד). אחפש בעז"ה
כדכד כתב:לכתוב שם האב בכתובה אין זה מעיקר הדין
בברכה המשולשת כתב:.... והסברתי לו (בשיחה אישית בינינו, לא ברבים, כמובן), שאין לעשות כן, אלא יש להשתמש בכל השמות. ואכן, ב"ה הוא קיבל את דבריי.
סגי נהור כתב:שמש כתב:לכאורה יש לחלק מגט ובכלל מה"ת שיש בעיה לעלות ב'חצי שם' וכי לא יכולים לקרוא בשם המשפחה או כינוי או סתם 'יעמוד שלישי' וכד'?
ואכן כך נהוג בעדות המזרח, שקוראים: שלישי יעלה בכבוד... ותו לא.
שמר כתב:בישיבת חברון לא קוראים לעולה בשם האב כלל.
ושמעתי שהחזו"א לא אהב את המנהג הזה והתבטא עליו שרק לאסופי קוראים כך.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 347 אורחים